Takie pytanie, w 2011 r., zadali sobie inżynierowie z Siemensa. Właśnie od tego czasu firma prowadzi prace nad elektrycznymi ciężarówkami zasilanymi z trakcji napowietrznej. Prace były prowadzone w ramach projektu ENUBA (Electromobility in heavy commercial vehicles to reduce the environmental impact on densely populated areas - Elektromobilność w ciężkich pojazdach użytkowych w celu zmniejszenia wpływu na środowisko na obszarach gęsto zaludnionych) finansowanego przez Federalne Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Reaktorów Atomowych (BMU).
Projekt miał na celu opracowanie całościowej koncepcji elektryfikacji ruchu pojazdów ciężarowych zasilanych z sieci trakcyjnej oraz przetestowanie, na specjalnie przygotowanym torze testowym (na północ od Berlina), możliwości technicznych systemu.
Przeprowadzone na torze Groß Dölln badania udowodniły, że taka koncepcja transportu jest możliwa do zrealizowania i niesie z sobą szereg korzyści ekonomicznych i środowiskowych.
Siemens widzi dwa obszary zastosowania koncepcji przewozów, przebadanych w ramach projektu ENUBA, w których korzyści ekonomiczne i ekologiczne są największe. Są to: transport drogowy na krótkich i średnich dystansach pomiędzy centrami ruchu towarowego (GVZ) i portami oraz przewozy pomiędzy kopalniami i ich placami magazynowymi i bazami przeładunkowymi, czyli na trasach, po których ruch odbywa się głównie w systemie wahadłowym.
Obecnie realizowany jest kolejny projekt – ENUBA 2, w którym Siemens prowadzi badania wspólnie z firmą Scania i Uniwersytetem Technicznym w Dreźnie. Działania tych podmiotów są częścią większego projektu Electric Mobility Concepts, którego realizacja przypada na lata 2012 – 2014.
W ramach projektu ENUBA 2 powiększono tor testowy Groß Dölln, który wyposażono w nowo opracowaną sieć trakcyjną dostosowaną do wyprzedzania i jazdy po łuku z prędkościami rzędu 90 km/h.
Celem tych działań, także finansowanych przez rząd Niemiec, jest opracowanie kompletnego systemu eHighway, który może być zainstalowany na drogach publicznych.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl