Adaptacja jednostki napędowej na zasilanie benzyną nie oznacza, że silnik nie zużywa benzyny. Cały czas pozostaje ona paliwem bazowym i jest zużywana w każdym silniku dostosowanym do zasilania gazowego, choćby do rozruchu i w fazie rozgrzewania jednostki napędowej. Gazowy układ paliwowy jest systemem alternatywnym w stosunku do benzynowego.
Silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny dodatkowo zużywają pewną ilość benzyny w czasie pracy na LPG. Dzieje się tak z uwagi na konstrukcję benzynowego układu paliwowego, który w przypadku silników z wtryskiem bezpośrednim mają wtryskiwacze zamontowane w głowicy a ich końcówki znajdują się w komorach spalania.
Przepływająca benzyna chłodzi i usuwa produkty spalania z końcówek wtryskiwaczy benzynowych, które w ten sposób zachowują sprawność. Nie jest możliwe całkowite ich wyłączenie i wyłączenie dawkowania benzyny (tak jak w silnikach z wtryskiem pośrednim), ponieważ pozbawione chłodzenia paliwem uległyby one szybkiemu uszkodzeniu.
Dostępne na rynku instalacje gazowe do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny pracują z różnym jej udziałem. Są to ilości wahające się od kilku do kilkunastu procent w całkowitym zużyciu paliwa przez silnik, co wynika z realizowanej przez gazowy układ zasilania strategii jej dawkowania w czasie pracy na LPG oraz techniki jazdy konkretnego kierowcy.
Instalację BRC Sequent Maestro do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny można zamontować w sieci warsztatów BRC nadzorowanej przez firmę Czakram (jest ona jedynym koncesjonariuszem marki BRC w Polsce).
Instalacja BRC Sequent Maestro pozwala na osiągnięcie zużycia benzyny w czasie jazdy na gazie w ilości nieprzekraczającej 3-5% całkowitego zużycia paliwa przez silnik.
Instalacja Maestro ma zupełnie inną strategię działania niż większość tego rodzaju systemów oferowanych na polskim rynku. W odróżnieniu od systemów innych firm BRC Sequent Maestro uruchamia wtryskiwacze benzynowe nie w każdym cyklu pracy silnika, co powoduje, że zużycie benzyny w czasie pracy na LPG radykalnie spada.
Dodatkową korzyścią uzyskiwaną dzięki takiej strategii wysterowania pracy wtryskiwaczy benzynowych jest fakt, że jednorazowo dawkują one większe porcje paliwa, co jest dla nich znacznie korzystniejsze niż ciągła praca z minimalnymi dawkami.
Dawkowanie minimalnej ilości benzyny przez wtryskiwacze powoduje, że na ich końcówkach osadzają się produkty spalania powstające z "cieknącej" benzyny. W BRC Sequent Maestro taka sytuacja nie ma miejsca. To, że wtryskiwacze otwierane są rzadziej i na dłuższy czas powoduje, że ich końcówki przepłukują się i skutecznie usuwają produkty spalania. Większy przepływ benzyny zwiększa też efekt chłodzący we wtryskiwaczach.
Piotr Oleksyk, Czakram
W samochodach, w których zastosowano instalację BRC Sequent Maestro bardzo skrócona jest także faza rozgrzewania silnika. Czas, po którym następuje przejście jednostki napędowej na zasilanie LPG jest bardzo krótki co w bardzo dużym stopniu ogranicza zużycie benzyny przez silnik.
Strategia dawkowania benzyny w BRC Sequent Maestro powoduje, że jej zużycie nie przekracza 3-5% całkowitej ilości paliwa spalanego w silniku.
Jak podkreślają przedstawiciele firmy Czakram, są to ilości, które oscylują w granicach zużycia benzyny jakie występują w tradycyjnych silnikach z pośrednim wtryskiem dostosowanych do zasilania autogazem, które nie wymagają udziału benzyny w czasie pracy na LPG.
Coś co wydaje się mało realne, czyli wspomniany udział benzyny potwierdzają jednak przedstawiciele warsztatów. Wynika to z ich własnych doświadczeń oraz z relacji zadowolonych klientów.
Podane przykłady pokazują, że deklarowane przez BRC zużycie benzyny w instalacji Sequent Maestro nie przekracza wartości uzyskiwanych w normalnych warunkach użytkowania. Udział benzyny na poziomie 0,4 l/100 km jest porównywalny lub nawet mniejszy niż ilość benzyny, którą zużywają na rozruch i dogrzanie silniki z pośrednim wtryskiem poddane konwersji na zasilanie LPG. Tego jednak nikt nie liczy, tylko co jakiś czas uzupełnia zapas benzyny. W autach pracujących na LPG z udziałem benzyny jest to drobiazgowo i dokładnie kalkulowane. Jednak niecałe 0,5 l benzyny na 100 km to naprawdę niewiele. A takie udziały benzyny są uzyskiwane w silnikach dostosowanych do zasilania LPG z wykorzystaniem systemu BRC Sequent Maestro.
Przelicz opłacalność instalacji LPG w swoim aucie w Kalkulatorze gazeo.pl
Opłaca się? Zamów wycenę na stronie Wycena instalacji LPG gazeo.pl
Sprawdź ofertę BRC w nagaz24.pl
Zobacz stronę producenta:
BRCwczytywanie wyników...
Cena: 158.00 zł
Cena: 239.00 zł
Cena: 250.00 zł
Cena: 122.00 zł
Cena: 230.99 zł
Cena: 250.00 zł
Cena: 75.00 zł
Cena: 100.00 zł
Cena: 175.00 zł
Cena: 510.00 zł
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl