Ostatnie lata działalności firmy AmArGaz to stale zwiększający się udział montaży instalacji gazowych do samochodów wyposażonych w jednostki napędowe z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Pokazuje to, że warsztat ten podejmuje się konwersji na zasilanie LPG coraz nowocześniejszych samochodów.
Silniki z wtryskiem bezpośrednim to znak naszych czasów. Przeżywaliśmy już takie dziejowe zmiany w technice silnikowej, co przekładało się na naszą działalność związaną z konwersją silników. Przestawialiśmy się z gaźników na wtryski, najpierw jedno-, później wielopunktowe a teraz musimy się nastawić na wtryski bezpośrednie, bo taka jest specyfika rynku i aut z takim rozwiązaniem benzynowego układu zasilania będzie coraz więcej.
Artur Krzyżanowski, właściciel AmArGaz
Na początku 2024 r. firma AmArGaz dokonała adaptacji na zasilanie LPG samochodu Jeep Cherokee z dwulitrową jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny o mocy 272 KM (200 kW) o kodzie EC1-N.
Właściciel samochodu korzystał z usług AmArGaz już po raz trzeci. Za każdym razem montowana była instalacja BRC. Tak było i tym razem, co poniekąd wynika z sytuacji, że żaden z producentów, oprócz BRC i oczywiście Prinsa (obie marki są częścią większej Grupy Westport Fuel Systems) nie opracował tej jednostki napędowej pod kątem zasilania LPG.
BRC Sequent Maestro to instalacja gazowa znana naszym czytelnikom, choćby z testu hybrydowej Toyoty Camry zasilanej LPG.
Montaż instalacji LPG w tym samochodzie był bardzo pracochłonny. Z reguły takie auta robimy w dwa dni. Przy tym zeszły nam aż trzy dni. Niestety kolektor dolotowy w tym aucie jest zintegrowany z intercoolerem i wymaga demontażu w celu zamontowania dysz, które dodatkowo muszą być przedłużone już wewnątrz kanałów dolotowych, by paliwo gazowe trafiało w okolice zaworów. Silnik jest zamontowany poprzecznie i dostęp do kolektora jest mocno utrudniony. Poza tym, żeby go wyjąć, trzeba cały zespół napędowy przesunąć na poduszkach do przodu. Niestety operację demontażu i montażu kolektora traci się cały dzień.
Artur Krzyżanowski, właściciel AmArGaz
W skład instalacji BRC Sequent Maestro, w prezentowanym Jeepie Cherokee, wchodzą następujące elementy:
Wszystkie połączenia wysokociśnieniowe, czyli tam gdzie LPG występuje w fazie ciekłej wykonujemy z wykorzystaniem przewodów termoplastycznych Faro. Jest to rozwiązanie znacznie wygodniejsze niż przewody miedziane. Układa się je szybciej, łatwiej omija wszelkiego rodzaju "przeszkody". Poza tym robimy dużo legalizacji zbiorników LPG i znacznie łatwiej się odłącza a później podłącza przewody termoplastyczne do wielozaworu.
Artur Krzyżanowski, właściciel AmArGaz
Zamontowaliśmy bardzo dużo instalacji Maestro. Działają one bardzo dobrze, jeszcze nie miałem żadnej reklamacji na ten system. BRC montujemy od wielu lat, mam na myśli zwykłe sekwencje i one też spisują się bardzo dobrze. Maestro nie jest zatem niczym nowym pod względem jakości i precyzji działania. Wiadomo BRC to BRC. Oczywiście instalacja Maestro ma Prinsowy rodowód, co wynika z przynależności do jednej grupy ale to też świadczy o tym, że BRC przywiązuje bardzo dużą wagę do jakości i solidności oferowanych rozwiązań. Ta marka nigdy nie idzie "na skróty".
Artur Krzyżanowski, właściciel AmArGaz
AmArGaz przykłada dużą uwagę do estetyki montażu. Jest to szczególnie widoczne w przypadku wiązki elektrycznej instalacji gazowej, która jest tak modyfikowana, że staje się integralną częścią wiązki samochodu i jest właściwie niewidoczna.
Podobnie jest w przypadku poszczególnych komponentów instalacji, które oprócz zachowania "fabrycznej" estetyki w komorze silnikowej są montowane w sposób uwzględniający ich późniejszą obsługę, czyli konieczność okresowej wymiany wkładów filtracyjnych fazy ciekłej i fazy lotnej.
Oprócz użytkowników indywidualnych AmArGaz zajmuje się także konwersją na zasilanie gazowe dużych flot nowych pojazdów. Niektórzy z klientów flotowych są tak przywiązani do firmy, że oprócz obsługi i serwisowania instalacji gazowych, powierzają jej także serwisy olejowe i drobne naprawy, świadomie rezygnując z usług autoryzowanych stacji obsługi. Dzięki temu samochód jest kompleksowo obsługiwany w jednym miejscu, co z punktu widzenia użytkowników jest z pewnością bardzo wygodnym rozwiązaniem.
Warsztat firmy AmArGaz ma pełny kalendarz umówionych montaży instalacji LPG, mniej więcej z miesięcznym wyprzedzeniem. Inne warsztaty z okolicy wręcz przeciwnie, ostatni montaż wykonywały kilka miesięcy temu. Jak to możliwe? Niestety nie mamy na to pytanie odpowiedzi ale jest to dość powszechne zjawisko w naszej branży.
Przelicz opłacalność instalacji LPG w swoim aucie w Kalkulatorze gazeo.pl
Opłaca się? Zamów wycenę na stronie Wycena instalacji LPG gazeo.pl
Masz już instalację? Szukasz materiałów eksploatacyjnych lub części? Zamów je w nagaz24.pl
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl