Ultra niskie poziomy emisji szkodliwych składników spalin definiowane przez obowiązujące obecnie w transporcie normy emisyjne powodują, że spełniające je jednostki napędowe pracują na ekstremalnych nastawach, które mają na celu np. jak najszybsze osiągnięcie przez układy oczyszczania spalin odpowiedniej temperatury, gwarantującej ich sprawne działanie. Odbywa się to w oparciu o odpowiednie sterowanie dawkowaniem paliwa.
Poza zasadniczym dawkowaniem paliwa mającym na celu zapewnienie prawidłowej pracy jednostki napędowej, układ wtryskowy benzyny dawkuje także paliwo niezbędne do szybkiego osiągnięcia odpowiedniej temperatury przez np. katalizatory czy filtry cząstek stałych GPF. Dodatkowa ilość benzyny podawana po zasadniczej dawce paliwa jest dopalana w katalizatorach czy filtrach cząstek stałych GPF wspomagając ich szybkie rozgrzewanie.
Wyśrubowane normy emisji spalin nowoczesnych samochodów ukierunkowują działania sterowników paliwowych na jak najszybsze osiągnięcie nominalnej temperatury pracy przez komponenty za ich spełnienie odpowiedzialne. Katalizatory i filtry GPF są efektywnie rozgrzewane za pomocą najróżniejszych strategii, głównie opartych na dostarczeniu szeregu postwtrysków w pierwszej fazie po uruchomieniu sinika. Działania te mocno komplikują poprawne obliczenie dawki paliwa alternatywnego LPG jako ekwiwalentu dawek paliwowych, jako że benzyna z racji punktu (czasu) jej dostarczenia nie jest spalana w komorach spalania a głównie dopalana w katalizatorze lub filtrze GPF.
Robert Szenfeld, Application & Development Manager, Landi Renzo Polska
Skomplikowana strategia podawania paliwa benzynowego w czasie pracy silnika w fazie dochodzenia do temperatury równowagi cieplnej i występujące w tym czasie kłopoty w zasilaniu jednostki napędowej autogazem spowodowały, że Dział Techniczny Landi Renzo Polska opracował rozwiązanie w postaci emulatora czujnika temperatury.
Emulator czujnika temperatury Landirenzo może być stosowany zarówno w klasycznych systemach sekwencyjnych do silników z pośrednim wtryskiem benzyny jak i w instalacjach dedykowanych do jednostek napędowych z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Aby uniknąć problemów z pracą silnika jeszcze niekompletnie rozgrzanego a już na tyle ciepłego aby przełączyć go na zasilanie paliwem alternatywnym – został opracowany emulator temperatury cieczy chłodzącej. Odpowiednio zaprogramowany symuluje temperaturę cieczy chłodzącej, przy której ustają strategie "rozgrzewkowe". Po osiągnięciu symulowanej temperatury – emulator automatycznie się dezaktywuje. Regulowane są: wartość emulowanej temperatury i krzywa jej przyrostu, gdyż niektóre, bardziej czułe sterowniki, nie przyjmują do wiadomości nagłego jej przyrostu.
Robert Szenfeld, Application & Development Manager, Landi Renzo Polska
Kolejny "problem" w gazowych układach zasilania nowoczesnych silników przestaje być "problemem" dzięki rozwiązaniu zaproponowanemu przez Dział Techniczny Landi Renzo Polska.
Tak trzymać Panowie.
Przelicz opłacalność instalacji LPG w swoim aucie w Kalkulatorze gazeo.pl
Opłaca się? Zamów wycenę na stronie Wycena instalacji LPG gazeo.pl
Masz już instalację? Szukasz materiałów eksploatacyjnych lub części? Zamów je w nagaz24.pl
Zobacz stronę producenta:
LandiRenzowczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl