Producent dużo uwagi poświęca na parowanie wtryskiwaczy, czyli ich dobór pod kątem jednakowej wydajności. Efektem jest osiągnięcie dokładności tego parametru w konkretnej partii wtryskiwaczy na poziomie około 99%.
Jak to możliwe?
Po pierwsze kalibracja, czyli ustalanie odpowiedniej charakterystyki pracy wtryskiwacza, na poziomie każdego pojedynczego wtrysku. Pojedynczy wtrysk paliwa to czas od kilku do kilkunastu milisekund. Kalibracja wymaga więc niezwykłej precyzji, bowiem ustala się nie tylko wydajność pojedynczego wtrysku, czyli ilość paliwa jaką podaje wtryskiwacz, ale co ważniejsze ustala się dokładny przebieg tego parametru.
Etap 1. Ustalenie wzorca
Przed kalibracją zostaje ustalona wzorcowa charakterystyka wtrysku, widoczna na oscyloskopie. Podczas samej procedury kalibracyjnej każdy wtryskiwacz dopasowuje się do tego wzorca. Tylko pełne pokrycie się obu wykresów charakterystyk zapewnia kalibrowanemu wtryskiwaczowi kwalifikację do dalszego etapu produkcji.
Etap 2. Testy utrzymania charakterystyki wtrysku
Pomiary odbywają się przy ciśnieniu zasilania 1,2 bara i częstotliwości pracy wtryskiwacza 20 Hz, co odpowiada prędkości obrotowej silnika 2400 obr./min., oraz czasach wtrysku 3, 6 i 9 ms. Kalibracja wtryskiwaczy BLADE+ polega na zgraniu wzorcowej charakterystyki odpowiedzi pneumatycznej z charakterystyką konkretnego wtryskiwacza. Wynik ten jest weryfikowany w oparciu o wskazania wydajności przepływomierza i rotametru. Oba urządzenia mierzą jednocześnie przepływ powietrza przez badany wtryskiwacz, co pozwala na kontrolę poprawności działania przepływomierza elektronicznego i wyklucza potencjalne błędy w układzie pomiarowym. Sprawdzenie charakterystyki w 3 punktach (3ms, 6ms i 9ms) zawęża pole tolerancji wydajności do ± 2,5 %. Wtryskiwacze nie spełniające wysokich norm zgodności nie są wprowadzane do dystrybucji.
Etap 3. Selekcja
Dane o zgodności wtryskiwaczy z wzorcem służą do dodatkowego sortowania każdej partii produkcyjnej pod względem wydajności. Wtryskiwacze BLADE+ są pakowane zgodnie z kolejnością sortowania. Oznacza to, że w komplecie trafiającym do odbiorcy znajdują się wtryskiwacze, których różnice w wydajności nie przekraczają 1 %. Innymi słowy nie jest możliwe aby w jednym zestawie znalazły się wtryskiwacze o dwóch różnych, krańcowych wydajnościach z danej partii produkcyjnej (teoretycznie różniących się nawet o 5 %). Efektem takiej selekcji jest zgodność każdego zestawu służącego do zasilania konkretnego silnika na poziomie 99%.
wczytywanie wyników...
Cena: 76.00 zł
Cena: 71.59 zł
Cena: 82.80 zł
Cena: 76.71 zł
Cena: 80.79 zł
Cena: 90.00 zł
Cena: 95.11 zł
Cena: 108.00 zł
Cena: 70.40 zł
Cena: 80.84 zł
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl