Dzięki niekonwencjonalnemu, ale budzącemu sympatię wyglądowi C3 jest dobrą alternatywą dla maluchów niewyróżniających się z tłumu podobnych samochodów, jak Fabia, Corsa czy Polo. Teraz, dzięki opcjonalnej instalacji gazowej oferowanej przez producenta, mały Citroën jest jeszcze bardziej alternatywny, dając swojemu kierowcy nie tylko konkretne korzyści materialne w postaci niższych rachunków za paliwo, ale również wolność poruszania się bez ograniczeń (w Madrycie, ze względu na zagrożenie smogowe, wprowadzono podobne restrykcje jak w Paryżu). A wszystko to w atrakcyjnej cenie 15000 euro, czyli o 1500 euro więcej niż za odpowiednik napędzany samą benzyną.
Za taką kwotę dostaje się samochód w wersji wyposażenia Feel (czyli jednej ponad podstawową), z 82-konnym, trzycylindrowym silnikiem 1,2 PureTech, przenoszącym moc na przednie koła za pośrednictwem mechanicznej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach. Szósty bieg mógłby się przydać do jazdy w trasie, ale w kwestii mocy auto oferuje wszystko, czego spodziewamy się po modelu reprezentującym rynkowy segment B. Silnik zmodyfikowano pod kątem konwersji na zasilanie LPG, wzmacniając gniazda zaworowe. Gazowy układ paliwowy mocno zintegrowano z samochodem, co nie dziwi wobec faktu, że mamy do czynienia z montażem fabrycznym, na linii montażowej. Zbiornik mieści użytkowo 33,6 l tańszego paliwa, a zawór tankowania umieszczono obok wlewu benzyny, pod wspólną klapką.
Według producenta, C3 GLP zadowala się średnio 4,9 l autogazu na 100 km, wydychając przy tym CO2 w ilości 101 g/km. Uwierzymy, jak zobaczymy, ale uznajmy, że nawet 8 l/100 km byłoby dobrym wynikiem. A skoro mamy do czynienia z konwersją fabryczną, mamy nadzieję na pojawienie się takiej opcji wyposażenia małej „cytryny” na innych rynkach – w Turcji, Włoszech, Niemczech, Francji, no i oczywiście w Polsce. C3 nie byłby pierwszym Citroënem oferowanym z instalacją gazową wprost z salonu, dlatego niczego nie można wykluczyć, ale też jest za wcześnie, by mówić o konkretach. Czekamy na decyzję importera.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl