Citroën miał kiedyś, w czasach pierwszej generacji modelu C3, przelotny romans z autogazem. Jak wiadomo, niepielęgnowane uczucie wygasa, lecz świeże wieści z rynku niemieckiego dowodzą, że stara miłość nie rdzewieje. Dwie wariacje na temat francuskiego malucha, mianowicie mały van Picasso i konkurująca z Mini odmiana premium, otrzymały właśnie systemy LPG jako wyposażenie opcjonalne. Warunek jest jeden: w obu przypadkach trzeba się zdecydować na wersję z 95-konnym silnikiem 1,4 VTi.
W samochodach nie dokonano żadnych istotnych zmian konstrukcyjnych, dlatego zbiorniki benzyny pozostały na miejscach bez modyfikacji i górują pojemnością nad odpowiednikami przeznaczonymi do przechowywania autogazu. Te ostatnie to oczywiście torusy zamontowane we wnękach kół zapasowych, legitymujące się użytkową objętością 33 l (baki benzynowe mają po 50 l). Gniazda tankowania umieszczane są dla wygody pod klapkami wlewów benzyny.
Żeby mieć C3 Picasso lub DS3 z dwoma zbiornikami paliwa, za to o połowę niższymi rachunkami za tankowanie, trzeba w salonie dopłacić po 2000 euro (van kosztuje 19700, „de-es-trójka” – 17700 euro). Jak deklaruje producent, taka kwota zwraca się po przejechaniu 50 tys. km, a więc rozsądnie szybko, zwłaszcza kiedy wziąć pod uwagę, że mówimy tu o nowych samochodach, kupowanych z reguły na dłużej.
Skoro Citroën wzbogaca ofertę o modele napędzane LPG, nic nie stoi na przeszkodzie (no chyba żeby...), by i Peugeot wprowadził na rynek podobne. Obie marki korzystają z tych samych silników, a ich modele są z reguły technologicznymi bliźniakami. Jak zresztą pamiętamy, nawet w Polsce swego czasu dostępny był model 207 z fabryczną instalacją gazową, więc przygotowanie jego następcy w odmianie zasilanej tańszym paliwem to tylko kwestia odgórnej decyzji na nieszczególnie wysokich szczeblach peugeotowskiej władzy. Tym bardziej, że 208 to model z założenia bardziej masowy niż celujący w bardziej wymagających klientów DS3. Nie dzielmy jednak skóry na misiu i tymczasem cieszmy się, że Citroën umiejętnie połączył towarzyszące swoim autom emocje z porządną dawką pragmatyzmu. To się przecież nie kłóci!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl