Przedstawiając nowe Tipo jakiś czas temu pisaliśmy – na podstawie danych przekazanych nam przez przedstawicieli Fiata podczas targów Fleet Market – że auto najprawdopodobniej otrzyma w wersji napędzanej gazem 95-konne silniki o pojemności 1,4 l. Teraz, gdy światło dzienne ujrzało rodzeństwo pokazanej już wcześniej wersji sedan, włoski producent ogłosił, że między przednie koła kompaktowego auta trafią mocniejsze, 120-konne silniki z rodziny T-Jet (również 1,4-litrowe), wyposażone w turbodoładowanie. Taka zmiana nie powinna odbić się niekorzystnie na zużyciu paliwa, za to na pewno sprzyja poprawie dynamiki jazdy.
Nim ktoś ucieszy się z dodatkowych 25 KM i prawie 90 Nm, jakie oferuje silnik 1,4 T-Jet w zestawieniu ze swoim kuzynem spod znaku Fire, spieszymy ostudzić jego zapał – o ile egzemplarze konwertowane fabrycznie w Turcji, gdzie Tipo będzie powstawać, faktycznie będą wyposażane w mocniejszą, turbodoładowaną jednostkę napędową, w Polsce auto otrzyma słabszy silnik 1,4 Fire i dedykowany do niego system marki Tartarini, opracowany przez polskiego przedstawiciela tej firmy – katowicki Auto Gaz Śląsk. Skąd ta zmiana?
Spowodowały ją doświadczenia Fiat Auto Poland z konwertowaną fabrycznie Alfą Romeo Giuliettą. O ile instalacje w tym aucie były dobrze dobrane i świetnie się spisywały, przekraczająca 10 tys. zł cena pogrzebała nadzieje na wysoką sprzedaż. Teraz, by uniknąć podobnego niepowodzenia, polski importer rezygnuje ze sprowadzania „gotowca” na rzecz lokalnych konwersji w autoryzowanych serwisach, które i tak mają w tym zakresie wieloletnie doświadczenie. Argumentacja jak najbardziej do przyjęcia, tylko czy nie można było przygotować polskiej odmiany Tipo LPG również na bazie wersji z silnikiem T-Jet? O tym, czy jednostka 95-konna okaże się wystarczająca, mamy nadzieję przekonać się podczas redakcyjnego testu.
Zobacz stronę producenta:
Tartariniwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl