Choć autogaz w Stanach Zjednoczonych zyskuje popularność dość powolnie i to w dodatku jako paliwo do pojazdów użytkowych bardziej niż osobowych (głównie autobusów szkolnych oraz lekkich i średnich samochodów dostawczych), po naszej stronie Atlantyku chętnie konwertuje się na napęd LPG także auta osobowe z amerykańskim „paszportem” i to nie tylko te największe, ale nawet uchodzące w kraju pochodzenia za średnie czy wręcz kompaktowe. W Europie mało kto wpadły na to, żeby włożyć pod maskę silnik o pojemności 5,7 l, zresztą w Europie mało kto w ogóle włożyłby pod maskę dużego SUV-a silnik benzynowy.
I tym lepiej, bo przy dzisiejszym stopniu skomplikowania diesli czasem naprawdę lepiej kupić amerykańskiego benzynowca i zamontować w nim instalację LPG. Sądząc po tym, jak często SUV-y zza oceanu pojawiają się w tym dziale, coraz więcej osób dochodzi do podobnych wniosków, a wśród nich właściciel widocznego tu egzemplarza Dodge'a Durango rocznik 2012, który zgłosił się do warsztatu Alltop w Warszawie. Jako że jest to autoryzowany montażysta systemów produkcji AC S.A., pod maskę trafił sterownik z rodziny STAG z „oprzyrządowaniem”.
8 cylindrów, 5,7 l pojemności i 365 KM mocy oznacza, że konwersję należało przeprowadzić z użyciem odpowiednio wydajnych podzespołów. Dlatego też zastosowano sterownik STAG-300-8 QMAX PLUS oraz dwa reduktory AC R01 w wersji z czerwoną pokrywą, obsługujące do 250 KM każdy, oraz dwie czterosekcyjne listwy wtryskiwaczy AC W01 BFC, o zwiększonym przepływie. Aby zaś jazda nie ograniczała się do krótkich przebieżek od stacji do stacji, technicy Alltop zamontowali podwieszany zbiornik toroidalny marki Bormech o rozmiarze 680/250 i pojemności brutto 75 l, do którego w praktyce mieści się 60 l gazowego paliwa. Przy spokojnej jeździe pozamiejskiej taka ilość autogazu może wystarczyć nawet na ponad 300 km, chociaż brzmienie V-ósemki i jej osiągi kuszą, by nie zaprzątać sobie głowy rekordowymi zasięgami. O kropelce to można na benzynie jeździć, bo drogo!
Przypominamy, że dział Warsztaty tworzycie Wy, użytkownicy portalu gazeo.pl i właściciele warsztatów, w których powstają prezentowane przez nas adaptacje. Zachęcamy do dalszego nadsyłania zgłoszeń samochodów na gaz, np. luksusowych, sportowych czy specjalnych, ale też tych popularnych. Pokazujmy razem, że LPG to paliwo, które niczego się nie boi! Czekamy na maile pod adresem redakcji (redakcja@gazeo.pl).
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl