Owe pojazdy to Ford Focus, Fiat Doblo i londyńska czarna taksówka. Wybór jest absolutnie nieprzypadkowy, bowiem każdy z samochodów nie tylko zamierza dowodzić, jak uniwersalnym paliwem jest LPG, ale także zmierzyć się z dotyczącymi autogazu szkodliwymi stereotypami. Każde z aut stawi czoła jednej półprawdzie narosłej wokół popularnego zamiennika benzyny, a poniżej przedstawiamy szczegóły.
Focus ma pod maską poddany downsizingowi silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny, a wielu brytyjskich kierowców wierzy, że takiej jednostki nie można z powodzeniem konwertować na napęd LPG (podobnie jest zresztą w Polsce). Cóż, jednak można. Nie znamy szczegółów odnośnie adaptacji, ale wiadomo, że fordowski silnik EcoBoost w kompaktowym Focusie przeszedł na gazową dietę, co przyczyniło się do dalszego obniżenia kosztów paliwa – jednolitrowy silnik turbo z definicji zużywa mniej benzyny niż wolnossąca jednostka 1,6 MPI, ale LPG i tak pozwala zmniejszyć rachunki na stacji o połowę, jakie by one nie były.
Doblo natomiast pokazuje, że wbrew powszechnemu mniemaniu istnieją samochody dostawcze napędzane autogazem, idealne dla małych firm, które chciałyby zredukować swoje koszty stałe. Małe dostawczaki zazwyczaj operują w miastach i pokonują znaczne odległości w ramach swoich codziennych obowiązków, a więc LPG jest dla nich idealnym rozwiązaniem. Przeszkodą jest fakt, że większość pojazdów tej kategorii oferuje się wyłącznie z silnikami Diesla pod maską, ale akurat Doblo można kupić również z jednostką benzynową, którą następnie poddaje się konwersji, a więc rozwiązanie jest gotowe i czeka na wszystkich, którzy zechcą zeń skorzystać.
Londyńska taksówka chce natomiast powalczyć ze stereotypem, wedle którego samochody napędzane autogazem rzekomo nie mogą spełnić normy emisji spalin Euro 6. Choć dziś większość tych pojazdów na ulicach brytyjskich miast (wcale nie tylko Londynu) to diesle, egzemplarz przygotowany do prezentacji podczas Cenex-LCV 2015 będzie miał między przednimi kołami jednostkę napędzaną LPG, która pozwoli autu spełnić coraz ostrzejsze normy w zakresie emisji spalin. Pojazd spełnia wymagania Euro 6 i jest gotowy, by służyć Londynowi i innym miastom przez kolejne lata, choć już wielokrotnie wieszczono jego koniec. Nie jest zresztą wykluczone, że tym razem kluczem do przetrwania kultowej taksówki będzie właśnie autogaz, zwłaszcza że presja na poprawę jakości powietrza w brytyjskich metropoliach rośnie.
Jeżeli ktoś chciałby wybrać się na Cenex-LCV i osobiście zobaczyć „trzech gazowych muszkieterów”, powinien zakreślić w kalendarzu 9 i 10 września 2015 i zdobyć transport do Millbrook. Jesteśmy pewni, że przygotowane auta na LPG wywołają znaczne poruszenie i przyczynią się do poprawy wizerunku autogazu. Stereotypy trudno zwalczać, ale trzeba próbować.
Bardzo się cieszymy, że ponownie weźmiemy udział w wydarzeniu Cenex-LCV i nie możemy się doczekać, aż pokażemy zwiedzającym przygotowane przez nas samochody. Zapraszamy operatorów flot i kierowców, aby nas odwiedzili i porozmawiali z nami – nie tylko o tym, ile pieniędzy można zaoszczędzić dzięki autogazowi, ale również o tym, jak LPG pomaga prosto i skutecznie walczyć z problemem zanieczyszczenia powietrza w miastach.
Linda Gomersall, dyrektor generalny Autogas Ltd.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl