Dane sprzedażowe Renault QM6 wskazują, że popyt na ten oferowany w Korei Południowej samochód jest bardzo duży. Prawie siedem na dziesięć sprzedawanych egzemplarzy tego pojazdu to wersje LPe, czyli zasilane autogazem (LPG).
Przedstawiciele Renault potwierdzają, że zwiększone zapotrzebowanie na wersję z silnikiem zasilanym LPG wynika z niższych kosztów jej użytkowania, pomimo tego, że samochód zużywa objętościowo więcej LPG niż benzyny.
Wyniki zużycia paliwa są podawane przez Koreańczyków "po amerykańsku", czyli km/l. W przypadku wersji LPG zużycie wynosi 8,7 km/l (11,49 l/100 km) podczas gdy na benzynie auto przejeżdża 12 km/l (8,33 l/100 km).
Renault QM6 LPe cieszy się dużą popularnością wśród taksówkarzy, co dostrzega producent oferując dla tej grupy zawodowej specjalne ceny i szybszą dostawę.
Różnica w cenie pomiędzy benzyną a autogazem jest na tyle duża, że koszt użytkowania Renault QM6 LPe związany z paliwem jest około 20% niższy dla wersji LPe (zasilanej LPG) w porównaniu do eksploatacji na benzynie.
W wolnossącym silniku 2.0 LPe (kod silnika M4R, 1 998 cm³, 141 KM, 193 Nm) zastosowano pośredni wtrysk LPG w fazie ciekłej, który jest licencyjnym, opracowanym na bazie systemu Vialle LPi, mocno zmodyfikowanym w stosunku do oryginału, gazowym układem zasilania.
Widoczną z zewnątrz modyfikacją w stosunku do systemu Vialle jest zastosowanie masywnej szyny paliwowej, podobnej do wykorzystywanych w dieslowskich systemach paliwowych common rail, która jak się wydaje, pomaga w utrzymaniu LPG w fazie ciekłej przed podaniem jej do kanałów dolotowych silnika za pomocą wtryskiwaczy oraz w całym układzie paliwowym.
Sterownik systemu LPe w Renault QM6 LPe jest dostarczany przez Boscha.
Dużo uwagi Koreańczycy poświęcili zabudowie zbiornika LPG w Renault QM6 LPe, ponieważ jak wiadomo z artykułu "Relacja LPGTECH - ciekawostki z rynku LPG w Korei" są oni bardzo skrupulatni w zabezpieczaniu zbiorników autogazu w samochodach, szczególnie pod kątem ewentualnych kolizji.
Toroidalny zbiornik LPG w samochodzie Renault QM6 LPe jest produktem firmy W-ONE. Jest on zamontowany pod podłogą bagażnika.
Zamocowano go do podłużnic nadwozia za pomocą specjalnie ukształtowanych i wyprofilowanych łap (wsporników), które oprócz zapewniania odpowiedniej wytrzymałości są także odpowiedzialne za takie skierowanie sił w przypadku ewentualnej kolizji z tyłu pojazdu, aby zbiornik był w jej wyniku "wpychany" pod podłogę przestrzeni pasażerskiej. W ten sposób aby jego przemieszczanie do przodu pojazdu nie spowodowało obrażeń przebywających w samochodzie osób.
Ponadto z uwagi na typ nadwozia (SUV), w którym przestrzeń pasażerska nie jest "szczelnie" oddzielona od przestrzeni bagażowej, producent musiał zapewnić odpowiednią izolację akustyczną stalowego, grubościennego zbiornika, w którym pracuje pompa ciekłego LPG, będąca źródłem emisji dodatkowego hałasu.
W związku z tym zastosowano wielowarstwową podłogę bagażnika, która oprócz części nośnej jest wyposażona dodatkowo w specjalną osłonę ogniową oraz płytę stanowiącą właśnie izolację akustyczną, skutecznie tłumiącą hałas generowany przez wysokociśnieniową pompę ciekłego LPG.
Tak zbudowany Renault QM6 LPe od swojego debiutu w 2019 r. sprzedał się już w blisko 100 000 egzemplarzy. W najbliższym czasie sprzedaż wersji LPG (LPe) przekroczy tę liczbę.
Z tej okazji Renault Korea Motors wprowadza rabat w wysokości 400 000 wonów (1 240 zł) dla nowych klientów i kolejny rabat dla klientów, którzy już użytkują lub użytkowali auto Renault, który wynosi od 200 000 wonów (620 zł) do 1 000 000 wonów (3 100 zł).
Samochód Renault QM6 LPe kosztuje w Korei od 23 760 000 wonów (73 656 zł) do 29 460 000 wonów (91 326 zł).
Przelicz opłacalność instalacji LPG w swoim aucie w Kalkulatorze gazeo.pl
Opłaca się? Zamów wycenę na stronie Wycena instalacji LPG gazeo.pl
Masz już instalację? Szukasz materiałów eksploatacyjnych lub części? Zamów je w nagaz24.pl
Zobacz stronę producenta:
Viallewczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl