Zakupy samochodów dla firm rządzą się nieco innymi prawami niż indywidualne. Kierowcy prywatni często kierują się emocjami i prestiżem wywoływanymi i kojarzonymi z daną marką czy modelem, na bok odkładają zaś takie kwestie, jak wartość przy odsprzedaży czy koszt serwisu. Oczywiście, nie pozostaje to bez znaczenia, ale może zejść na dalszy plan. Kierownicy flot oceniają auta „szkiełkiem i okiem”, a więc chłodno i rzeczowo, bez angażowania serca, za to przy wydatnym udziale rozumu. Dla nich ważne są koszty (zakupu, utrzymania i sprzedaży), bezawaryjność (co zresztą łączy się pośrednio z kosztami) i – w mniejszym stopniu – wizerunek marki i/lub modelu. Słowem, ma jeździć, nie psuć się, zarabiać na siebie i na firmę i nie przynieść uszczerbku jej image'owi. Jak sprostać takim wymaganiom?
Wielu producentów i importerów ma już swoje utarte sposoby pozyskiwania klientów flotowych, a więc najważniejsze, by podczas Fleet Market po prostu się pokazać (oczywiście najlepiej z jakąś nowością) i przekazać bieżącym użytkownikom i potencjalnym nowym nabywcom, że marka nie zasypia gruszek w popiele i wciąż aktualizuje swoją ofertę w oparciu o tradycyjne dla niej wartości. Są więc samochody oferujące atrakcyjny stosunek ceny do wartości i jakości (np. Skoda, Dacia, Fiat, Chevrolet), legendarną solidność (Toyota, Volkswagen, Audi, Mercedes), walory użytkowe (wszelkie vany i pickupy, w tym Fordy, Volkswageny, Fiaty i Mercedesy) czy oryginalność i możliwość wyróżnienia się w tłumie (Peugeot, Citroën, Renault, Subaru, Nissan, Opel). Jako „rodzynki” pojawiają się zaś modele wybitnie nie kojarzące się z flotami, np. Ford Focus ST, Subaru BRZ czy Audi A6 Allroad Quattro. Chociaż jeżeli ktoś oferuje pracownikom takie auta służbowe, to może warto od razu złożyć CV?
Wspomnieliśmy o nowościach, którymi producenci chcą skusić flotowców do wydania pieniędzy właśnie u nich, a tych podczas edycji 2012 targów Fleet Market nie brakowało. Skoda pokazała nowego Rapida, czyli coś pomiędzy nieprodukowaną już Fabią sedan a Octavią (która będzie musiała urosnąć, by nie paść „ofiarą” młodszej i mniejszej siostry), Volkswagen przywiózł siódme już pokolenie nieśmiertelnego Golfa, Dacia zaś zaprezentowała całą gamę swoich najnowszych modeli – kolejną generację Sandero (tu w pseudoterenowej wersji Stepway) oraz zupełnie nowe w gamie vany Lodgy i Dokker (coś jak Touran i Caddy u VW). Opel odsłonił przedprodukcyjny, sprowadzony specjalnie na tę okazję z Rüsselsheim egzemplarz Adama, który ma napsuć krwi Mini, Citroënowi DS3 i Audi A1, ale do flot nadaje się chyba nieszczególnie (auto za drogie dla handlowca, a za mało prestiżowe dla kierownika czy dyrektora), Mercedes zaś promował Renault Kangoo po faceliftingu kompaktowego kombivana o nazwie Citan.
Zobacz stronę producenta:
LandiRenzowczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl