EuropeGas – teraz także mechanika
EuropeGas wprowadza do oferty nową linię sterowników EG, którą otwiera najprostszy Basico. Jest on budżetowym urządzeniem pozwalającym na zasilanie silników o maksymalnie 4 cylindrach. Bardziej zaawansowanym sterownikiem jest EG Avance 32, który także może zasilać gazem silniki 4-cylindrowe, jednak w odróżnieniu od Basico korzysta już z sygnałów OBD pojazdu. Oba sterowniki są zamykane w obudowach wykonanych z tworzywa sztucznego.
Kolejne sterowniki gamy EG to już urządzenia w obudowach wykonanych ze stopów aluminium, których wnętrza są wentylowane za pomocą specjalnych zaworów.
EG Superior 48 to sterownik zintegrowany z wariatorem kąta wyprzedzenia zapłonu, który jest dedykowany do systemów CNG, choć jak wskazują badania EuropeGas także na LPG można osiągnąć poprawę parametrów silnika. Sterownik EG Superior 80 jest także zintegrowany z wariatorem kąta wyprzedzenia zapłonu i jest przeznaczony do zasilania silników 4-, 6- i 8-cylindrowych.
Sterowniki EG Avance i Superior mają możliwość pomiaru mocy i momentu obrotowego silnika (tzw. hamownia drogowa).
Kolejną nowością w gamie produktów EuropeGas są 2 reduktory LPG. Pierwszy z nich Premo jest przeznaczony do zasilania silników o mocach do 150 KM. Wersja większa o handlowej nazwie Supremo pozwala na zasilanie silników o mocach do 230 KM. Oba reduktory są zintegrowane z elektrozaworami gazowymi.
Nowością jest także filtr fazy gazowej EG Spinner, który wykorzystuje zawirowanie gazu od separacji cząstek stałych i oleistych frakcji (system DSF – Double Spin Force). Dokładne oczyszczanie gazu odbywa się w poliestrowym wkładzie filtracyjnym. Filtr charakteryzuje się skutecznością filtracji cząstek stałych 1 µm na poziomie 99%.
KME konsekwentnie rozwija gamę oferowanych reduktorów, czego efektem ma być gama urządzeń pokrywających swą wydajnością szeroką gamę współczesnych samochodów, także tych o dużych mocach (Twin).
Na GasShow 2015 zaprezentowano nowy reduktor Blue przeznaczony do użytkowania w ekstremalnie niskich temperaturach, rzędu -40º C. Blue bazuje na reduktorze Gold. Zastosowano w nim inne komponenty gumowe, które zachowują swoje parametry w tak niskich temperaturach otoczenia oraz poprawiono jego termikę. Reduktor jest dedykowany na rynki Rosji, Ameryki Północnej i Skandynawii.
Firma KME pokazała także nowy przełącznik rodzaju zasilania, oczywiście okrągły, zgodnie z panującą w branży modą, który łatwo komponuje się z wnętrzami współczesnych samochodów. Nowe przełączniki będą jeszcze łatwiejsze do zamontowania, a wskaźnik poziomu LPG będzie wyposażony w dodatkową, 5 diodę.
PW-3 to nowy wskaźnik poziomu gazu, który jest hermetyczny, zatem może być z powodzeniem stosowany w zbiornikach montowanych np. pod samochodem. Jest to wskaźnik 2-przewodowy, w którym poziom gazu jest wskazywany także bez napięcia (wskazówka).
Landi Renzo – nowe sterowniki Omegas
Nowe sterowniki Omegas 3.0, współpracujące z systemem OBD pojazdu, działają w oparciu o oprogramowanie, które wymaga uzyskania licencji firmy Landi Renzo. Zastosowanie innego oprogramowania nie jest możliwe.
Landi Renzo chce w ten sposób ograniczyć możliwość montażu swoich instalacji przez firmy przypadkowe, nie mające wiedzy niezbędnej do obsługi systemów zasilania gazowego.
O możliwość korzystania z nowego oprogramowania mogą starać się warsztaty współpracujące z firmą Landi Renzo Polska. Po przeprowadzonym procesie weryfikacyjnym warsztat uzyskuje dostęp do licencjonowanego oprogramowania na konkretnym komputerze. Cała procedura jest bezpłatna i służy uszczelnieniu sieci warsztatów współpracujących z Landi Renzo.
Nowe oprogramowanie to także nowe funkcje systemu Omegas. Z ważniejszych można wymienić możliwość wyłączania opcji rozgrzewania wtryskiwaczy, co w pewnych sytuacjach jest wskazane i poprawia przełączanie silnika na LPG.
Cały czas rozszerzana jest także gama systemów Lovato Easy Fast Direct Injection i Landi Renzo Omegas Direct do silników 5-, 6- i 8-cylindrowych.
W gamie produktów Lovato, oferowany dotychczas system Easy Fast do silników 5-, 6- i 8-cylindrowych został zamieniony sterownikiem do jednostek napędowych 5- i 6-cylindrowych. Do silników 8-cylindrowych będzie osobny sterownik. Dzięki temu powinny obniżyć się koszty instalacji LPG do takich jednostek napędowych.
Z kosmetycznych zmian w ofercie Landi Renzo należy wspomnieć o nowym przełączniku rodzaju zasilania o modnym okrągłym kształcie, który jest dostępny z profilowanymi podkładkami umożliwiającymi montaż na obłych powierzchniach tablic przyrządów w nowych samochodach.
LPGTECH – wtrysk ciekłego LPG
Nowy sterownik TECH ONE jest budżetowym urządzeniem, które wg zapowiedzi przedstawicieli LPGTECH, zapewnia doskonałe sterowanie instalacją LPG w samochodzie. Firma jest przekonana, że coraz większym zainteresowaniem będą się cieszyć systemy wtrysku LPG w fazie ciekłej, dlatego zaprezentowano nową odmianę instalacji LGI, której komponenty są właśnie na etapie homologacji. System ma wejść do sprzedaży już w maju 2015 r. i będzie obsługiwał większość oferowanych na rynku silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny ze szczególnym uwzględnieniem jednostek napędowych stosowanych w samochodach Grupy Volkswagena.
Obecnie LPGTECH skupia się na pracach konstrukcyjnych i badawczych, które mają na celu uproszczenie systemu wtrysku ciekłego LPG i zaoferowanie już w przyszłym (2016) roku uniwersalnej instalacji, która ma zrewolucjonizować zasilanie gazowe samochodów z silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Prins – w strukturach Westport
Najważniejszą nowością w firmie Prins jest jej wejście w struktury Westport. Duży partner stwarza znakomite zaplecze do dalszego rozwoju.
Prins Autogaz montuje głównie systemy DLM (Direct Liqui Max 2.0), na które zapotrzebowanie systematycznie rośnie. Ponadto firma rozwija sprzedaż zbiorników Irene na rynku amerykańskim.
Worthington Cylinders – coraz więcej aplikacji OEM
Słupska firma STAKO wchodząca w skład Worthington Cylinders wprowadza nowe zbiorniki na pierwszy montaż do samochodów, które są dostosowywane do zasilania LPG w warunkach fabrycznych.
Na targach zaprezentowano nowe zbiorniki do samochodów Hyundai. Są to zbiorniki toroidalne (montowane we wnęce koła zapasowego). Pierwszy z nich to klasyczny torus mocowany za pomocą śrub w obudowie gazoszczelnej wielozaworu, drugi podobny do stosowanego w Volkswagenie Golfie LPG ze specjalnymi łapami mocującymi go do podłogi bagażnika. Zbiorniki są eksportowane na pierwszy montaż w samochodach, które powstają w fabrykach w Korei i Turcji.
Kolejnym nowo opracowanym zbiornikiem na pierwszy montaż, który zaprezentowano na GasShow 2015, był podwójny zbiornik walcowy do Opla Zafiry, przystosowany do montażu pod samochodem.
Opracowania STAKO umacniają pozycję firmy jako dostawcy zbiorników LPG na pierwszy montaż w nowych samochodach. Firma od wielu lat zaopatruje w swoje zbiorniki praktycznie wszystkich producentów samochodów, oferujących modele dostosowane do zasilania LPG.
ZWM Czaja – wchodzi w segment filtrów CNG
Prezentowany w zeszłym roku na targach GasShow filtr fazy gazowej Blaster otrzymał właśnie homologację. Do oferty trafiły także wkłady filtracyjne do filtrów fazy gazowej firm: Prins, Matrix i Valtek oraz fazy ciekłej (OMB).
Firma ZWM Czaja przygotowuje się także do wejścia w segment wysokociśnieniowych filtrów gazu ziemnego.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl