Trudno marzyć o lepszym podsumowaniu debiutanckiego sezonu dla jeżdżących na LPG kierowców Team Aon. Tom Chilton i Tom Onslow-Cole wywalczyli wspólnie Drużynowy Puchar Zespołów Niezależnych, natomiast ten pierwszy zdobył dodatkowo najwyższe trofeum w kategorii indywidualnej.
Ostatni weekend zmagań w serii BTCC przyniósł zaskakujące rozstrzygnięcia. Przed rozpoczęciem pierwszego z trzech wyścigów większe szanse na tytuł wśród kierowców miał Onslow-Cole, lecz awaria skrzyni biegów wyeliminowała go z walki na 9. okrążeniu, przekreślając marzenia o zajęciu najwyższego stopnia podium na zwieńczenie sezonu. Tom Chilton natomiast w brawurowym stylu nadrobił straty odnotowane na starcie i awansował ostatecznie na 7. pozycję, dzięki czemu zyskał cenne punkty.
Jeszcze w sobotę rozegrano wyścig nr 2, który należałby prawdopodobnie w całości do zawodników jadących biało-granatowymi Focusami, gdyby nie prześladujący Cole’a pech. Po odrobieniu 11 pozycji po starcie z końca stawki (efekt nieukończenia pierwszego biegu), ambitny ścigant musiał ponownie się wycofać, tym razem za sprawą zawodnej hydrauliki.
Chilton konsekwentnie piął się w klasyfikacji i na mecie zameldował się piąty. Dzięki temu do trzeciej próby mógł podejść zupełnie na luzie (no, prawie), ponieważ już dzięki dobrym rezultatom w dwu pierwszych starciach zapewnił zespołowi mistrzostwo. W niedzielę walczył jeszcze o laur indywidualny.
I udało się! Startując z trzeciego miejsca, Chilton aż do mety siedział „na zderzaku” swojemu największemu rywalowi w walce o tytuł, Stevenowi Kane’owi w BMW, jednocześnie trzymając na dystans naciskających z tyłu konkurentów. Wyścig ukończył na ostatnim stopniu podium, lecz to wystarczyło do zdobycia miana mistrza kierowców zespołów niefabrycznych. Szczęśliwy kierowca powiedział po wszystkim, że ten sukces to jedna z najwspanialszych rzeczy, jakie przydarzyły mu się w życiu. Apetyt na mistrzostwo
klasyfikacji generalnej był oczywiście ogromny, ale Tom Chilton zaznaczył, że konkurowanie z oficjalnymi drużynami producentów jest niezmiernie trudne. Nie szkodzi - to dopiero pierwszy sezon zmagań za kierownicą gazowego Focusa i wszystko jest jeszcze możliwe! Gratulujemy i trzymamy kciuki za powodzenie w przyszłości, a tymczasem życzymy udanego zasłużonego odpoczynku po trudach zmagań na torze. Po przerwie będziemy nadal przyglądać się poczynaniom dwóch Tomów - jesteśmy pewni, że emocji i pozytywnych niespodzianek nie zabraknie. LPG rules!
Wywiad z Tomem Chiltonem już wkrótce w Gazeo.pl!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl