Ankiety w ramach Mobil 1 Tour wypełniło ponad 1800 kierowców w sześciu miastach (Bydgoszcz, Toruń, Zielona Góra, Leszno, Częstochowa, Tarnów).
Pytania dotyczyły bezpieczeństwa ruchu drogowego (tylko 0,5% kierowców przyznało, że jeździ zgodnie z przepisami), zasad udzielania pierwszej pomocy (50% badanych przyznało, że nie wie jak udzielać pierwszej pomocy).
W badaniach uwzględniono również podejście kierowców do eksploatacji samochodów, z oczywistych względów głównie w aspekcie smarowania. Okazało się, że 52% użytkowników wozi olej na dolewki, co jest pochodną średniego wieku samochodu na polskim rynku, który wynosi ponad 10 lat. Trudno spodziewać się, by silniki samochodów w tym wieku były w doskonałym stanie technicznym i nie „brały” oleju.
Poziom wiedzy technicznej badanych kierowców też nie jest zbyt wysoki, 62% badanych nie ma pojęcia jaką lepkość powinien mieć olej używany w ich samochodzie. Koresponduje to z innym pytaniem z zakresu techniki, które potwierdza, że 84% kierowców zleca wymianę oleju warsztatom.
Podobny poziom wiedzy reprezentowali kierowcy w zakresie smarowania silników zasilanych gazem, 33% z badanych uważa, że do smarowania takich jednostek napędowych wymagane jest stosowanie specjalnych olejów. Jak widać pomimo systematycznych działań firmy Mobil nadal dość duża liczba kierowców (od 31% w Lesznie i Zielonej Górze do 38% w Toruniu i Tarnowie) potwierdza konieczność używania innych olejów w silnikach zasilanych gazem.
Mobil konsekwentnie zaleca do smarowania silników przystosowanych do zasilania gazem olejów, zgodnych z zaleceniami producentów silników. Jest to zgodne z obowiązującymi dla olejów specyfikacjami, które nie przewidują w swych wymaganiach zasilania silników paliwami innymi niż benzyna i olej napędowy. Jednak jak wskazują badania Instytutu Nafty i Gazu utrata niektórych właściwości oleju w silnikach zasilanych LPG następuje nieco szybciej niż w silniku zasilanym wyłącznie benzyną, szczególnie w niższych klasach jakościowych. Generalnie jednak należy przyjąć, że spełnienie przez olej specyfikacji lepkościowej i jakościowej określonej przez producenta silnika zapewnia odpowiednie warunki smarowania silnika, zarówno przy zasilaniu benzyną jak i gazem płynnym, ponieważ warunki spalania obu paliw są bardzo podobne. Zupełnie inaczej jest w przypadku smarowania silników zasilanych gazem ziemnym, które wymagają zupełnie innych środków smarnych.
W badaniach prowadzonych w ramach Mobil 1 Tour poruszono również tematykę ekologii. Okazuje się, że dla 65% kierowców duże znaczenie ma czy samochód lub olej silnikowy są przyjazne dla środowiska. Jednocześnie 5% pytanych przyznaje, że zużyty olej silnikowy wylewa lub spala w piecu. Oznacza to, że rocznie ponad 2,8 mln litrów oleju zanieczyszcza nasze środowisko.
Konferencja miała na celu przedstawienie przedstawicielom mediów opinii w powyższych kwestiach. Zaproszeni do udziału w konferencji eksperci zwracali uwagę na konieczność odpowiedniego formułowania przekazu medialnego w zakresie tych zagadnień, co może mieć bardzo duże znaczenie w kreowaniu właściwych zachowań przeciętnego obywatela.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl