Decyzję o zamrożeniu podatku na obecnej wysokości do 1 stycznia 2013 r. ogłoszono na początku lipca 2012. Stawka akcyzy w wysokości 15,805 pensa za litr utrzyma się bez zmian jeszcze przez tylko i aż pół roku, jednak nawet po upływie okresu ochronnego oszczędni zmotoryzowani nie muszą obawiać się skokowego wzrostu obciążenia fiskalnego nakładanego na najtańsze z paliw. Co natomiast stanie się po najbliższym Nowym Roku?
Brytyjski rząd przyjął następującą politykę: akcyza na autogaz będzie stopniowo rosnąć, jednak dystans pomiędzy stawką nakładaną na LPG a tą obejmującą benzyny i olej napędowy ma zmniejszać się nie szybciej niż w tempie 1 pensa rocznie. Oznacza to wiele lat oszczędnej jazdy, bowiem każdy litr paliwa klasycznego zawiera podatek w wysokości 57,95 pensa, a więc do zrównania stawek mogłoby dojść za jakieś... 42 lata.
Mogłoby, ale wcale nie musi. Okazuje się bowiem, że obecna różnica (42 pensy) pozostaje na praktycznie stałym poziomie od 2003 r., a już wtedy miała topnieć z prędkością 1 pensa na rok. Poza tym, nie samą akcyzą człowiek żyje. Jest jeszcze np. VAT, którego podwyżka w ostatnim czasie zapewniła autogazowi opłacalność na poziomie, jakiego kierowcy po tamtej stronie Kanału La Manche jeszcze nie widzieli. Rynek brytyjski otrzymał więc kolejny stymulujący bodziec, dzięki któremu możemy w najbliższych latach obserwować jego wzmożony rozwój. Coś nam mówi, że teraz nie tylko Szkoci będą oszczędzać...
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl