O tym jakie działania podjęto by rozszerzyć możliwości instalacji Diesel Dual Fuel (DDF) zapytaliśmy Tomasza Wiśniewskiego, który jest Dyrektorem ds. Rozwoju Rynku w firmie SCALMAX.
CNG-LNG.pl.: Dotarły do nas informacje na temat rozszerzenia możliwości sytemu Diesel Dual Fuel. Może Pan sprecyzować o co dokładnie chodzi?
W lipcu 2019 r. uzyskaliśmy świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej dany typ pojazdu do zasilania gazem dla systemu wykorzystującego gaz ziemny Diesel Dual Fuel (dokładnie olej napędowy i gaz ziemny (CNG)) na pojazdy kategorii N2, M2 i N3, M3. Dzięki temu również polskie firmy mogły zacząć korzystać z naszego opatentowanego rozwiązania, systemu Diesel Dual Fuel (DDF) i wynikających z jego użytkowania oszczędności.
Czyli system jest już montowany w Polsce?
Montujemy systemy Diesel Dual Fuel (DDF) w naszej sieci obejmującej już 19 warsztatów. Część z nich wyspecjalizowała się w obsłudze krajowych flot poruszających się po drogach Europy Zachodniej. Przypomnę że ciężarówki z systemem Dual Fuel i zasilane CNG lub LNG są zwolnione z opłat za korzystanie z dróg na terenie Niemiec.
Czy zastosowanie instalacji DDF ogranicza się tylko do pojazdów drogowych?
System Diesel Dual Fuel sprawdza się nie tylko w pojazdach ciężarowych, nasze urządzenia pracują również w maszynach budowlanych, rolniczych i agregatach prądotwórczych.
Słyszeliśmy, że system dysponuje także rozwiązaniami telematycznymi?
Tak, to prawda. Dzięki współpracy sterownika DDF z modułem telemetrii nasi klienci mają pełny podgląd do zamontowanego systemu gazowego oraz telematyki pojazdu. Zwracam uwagę, że monitoring pojazdu to nie tylko zapewnienie kontroli, ale przede wszystkim zabezpieczenie ładunku i pojazdu.
Może być także wyposażony w moduł ecodrivingu?
Eco driving to ciekawostka w naszej ofercie, występuje również w komplecie zestawu do telemetrii jako Asystent kierowcy. Urządzenie uczy i dyscyplinuje kierowcę do ekonomicznej czyli ekologicznej jazdy. Urządzenie może być stosowane w każdym pojeździe również bez instalacji gazowej. Co ciekawe doskonale sprawdza się także w autobusach elektrycznych.
Jako przykład działania tego modułu mogę podać ciągnik siodłowy DAF o mocy 480 KM, który przed założeniem Asystenta kierowcy zużywał średnio 28 l oleju napędowego na 100 km (bez instalacji gazowej). Montaż Asystenta kierowcy ograniczył zużycie oleju napędowego do 23 l/100 km. Urządzenie to w połączeniu z instalacją gazową daje znakomite efekty.
Jakie jeszcze wydarzenia z 2019 r. uważa Pan za ważne w rozwoju firmy i systemu DDF?
Miniony rok był dla nas bardzo pracowity, dodam, że uzyskaliśmy certyfikat EAC zezwalający na sprzedaż naszych urządzeń na terenie Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej. Obecnie w firmach transportowych i obsługujących komunikację miejską w kilku krajach trwają testy naszych systemów DDF.
Nasz projekt "Inwestycje w innowacyjne technologie produkcji motorem wzrostu konkurencyjności Przedsiębiorstwa SCALMAX na rynkach krajowych i zagranicznych" uzyskał aprobatę, dzięki czemu pozyskaliśmy środki z Funduszy Europejskich, które pomogły nam w zakupie nowoczesnego parku maszynowego do produkcji komponentów samochodowych instalacji LPG, CNG i LNG.
Jakie plany ma firma SCALMAX na 2020 rok?
Wieloletnie doświadczenie zdobyte podczas projektowania kontrolerów autogaz, autorskiego oprogramowania sterowników LPG/CNG do silników benzynowych i Diesla jest cały czas motorem dla nowych rozwiązań, które planujemy wprowadzić do naszej oferty.
Liczę na to że branża, gminy i odpowiedzialni za wdrożenie urzędnicy przekonają do zmian w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych ustawodawcę, aby w okresie przejściowym (kilku lat) dopuścić do użytkowania również pojazdy o zasilaniu Dual Fuel (olej napędowy i CNG lub LPG).
Obecnie gminy ponoszą wysokie koszty ponieważ muszą szybko zakupić drogie pojazdy zasilanie CNG, LNG lub elektryczne, a ich oferta jak i dostępność jest jeszcze mocno ograniczona. Kupując nowe samochody, często muszą wyłączyć z ruchu pojazdy sprawne, które jeszcze się nie zamortyzowały. Gdzie tu jest ekologia!?
Dopisanie do ustawy pojazdów o zasilaniu Dual Fual pozwoliłoby na eksploatację dotychczasowych flot do czasu ich naturalnego zużycia i amortyzacji, a to zapewni czas na przemyślany zakup pojazdów zasilanych CNG, LNG i elektrycznych oraz zbudowanie infrastruktury do ich użytkowania.
Dziękuję za rozmowę.
Wszystkie produkowane przez SCALMAX elementy zostały szczegółowo opisane w artykule "Diesel Dual Fuel by SCALMAX to ekologia, ekonomia i...".
Zobacz stronę producenta:
Scalmaxwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl