Celem całego przedsięwzięcia była uroczysta inauguracja stacji tankowania LPG w punkcie obsługi podróżnych Hopwood Park Services (przy drodze krajowej M42), ale także - skoro nadarzała się tak dobra ku temu okazja - szerszego przestawienia zalet autogazu na tle paliw klasycznych. Te zaś nieustannie na Wyspach drożeją, co sprawia, że wielu Brytyjczyków wcale nie trzeba specjalnie namawiać, by pomyśleli o adaptacji samochodów na zasilanie alternatywne. Akcje takie jak ta cieszą się więc dużym zainteresowaniem, a udział gości specjalnych tylko dodaje im rozgłosu i przyciąga uwagę.
Dosyć tej tajemniczości i ogólników - czas na konkrety. Etatowymi piewcami zalet gazu skroplonego stali się podczas ceremonii Sajid Javid, MP (Member of Parliament, czyli taki ichni poseł) z okręgu Bromsgrove, oraz znany czytelnikom Gazeo.pl Tom Onslow-Cole, kierowca serii wyścigowej BTCC (British Touring Car Championships - brytyjskich mistrzostw samochodów turystycznych). Miejscowy polityk wyraził zadowolenie z otwarcia w jego okolicy stacji LPG, bo dzięki temu jego wyborcy zyskają możliwość oszczędzania na kosztach utrzymania swoich samochodów oraz obniżania negatywnego wpływu na środowisko. Sportowiec zaś zachwalał efekty przesiadki z benzyny na gaz.
Wiedział zresztą, co mówi - w sezonie 2010 ścigał się z sukcesami za kierownicą Forda Focusa napędzanego autogazem, zdobywając z kolegą z zespołu, Tomem Chiltonem, drużynowy tytuł mistrzowski, zaś prywatnie jeździ konwertowanym Range Roverem Sport, a jego rodzina prowadzi warsztat montujący instalacje LPG. Auto, które wybrał jako codzienny środek transportu, do oszczędnych z natury nie należy, a do tego dysponuje pokaźnym nadmiarem mocy. Zdaniem Toma, autogaz to idealne rozwiązanie do tego rodzaju modeli, ponieważ pozwala wyraźnie obniżyć wydatki bez rezygnowania z użytkowania samochodu tak, jak przewidzieli jego twórcy. Słusznie, bo jaki sens ma SUV, kiedy pedał gazu trzeba muskać piórkiem, by utrzymać w ryzach wysokie spalanie? Oczywiście nie wątpimy, że nabywców „Range’a” stać na benzynę, ale wielu z nich z pewnością i tak chętnie wydawałoby mniej podczas płacenia za tankowanie.
Ile można oszczędzić w Wielkiej Brytanii po wysłaniu auta na dietę? Relacja cen na linii autogaz-benzyna jest minimalnie mniej korzystna niż w Polsce i wynosi 55% (73,9 pensa za litr LPG wobec 133,7 pensa za litr „bezołowiowej” 95), ale podróżnych zatrzymujących się w Hopwood Park Services przekonywano, że po przeróbce i tak zostanie im w kieszeniach 40% dotychczasowych wydatków. Kupno paliwa staje się z kolei coraz łatwiejsze, ponieważ liczba stacji systematycznie rośnie i wynosi już na terenie całego Zjednoczonego Królestwa (a więc w Anglii, Szkocji, Walii i Irlandii Północnej) 1400 obiektów. Średnio co dziesiąty punkt oferuje autogaz, w praktyce okazuje się on całkiem łatwo dostępny, a co najważniejsze - bardzo przystępny! Gratulujemy inicjatywy i życzymy sobie, by nasi parlamentarzyści również wychodzili czasem ze swoich biur i uczestniczyli w podobnych wydarzeniach. Tylko czy tankując za pieniądze podatników w ogóle im na tym zależy?
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl