Ponad milion funtów (GBP) czyli 5,35 mln zł zostało przyznanych taksówkarzom w Glasgow i Edynburgu. Akcja wspiera ich w dostosowaniu samochodów do zasilania LPG aby mogli poruszać się w strefach niskiej emisji (LEZ – Low Emission Zone), które są odpowiednikami planowanych w Polsce stref czystego transportu (SCT).
Dotychczas do zasilania LPG dostosowano ponad 100 taksówek. Program wsparcia został uruchomiony w ramach przygotowań do ustanowienia w Szkocji stref niskiej emisji (LEZ), które mają być uruchomione do maja 2022 r. Mają one powstać w Aberdeen, Edynburgu, Dundee i Glasgow.
Rząd szkocki wspomaga wyposażenie pojazdów, które nie spełniają wymogów do wjazdu do stref niskiej emisji (LEZ) w rozwiązania, które zostały dopuszczone w ramach programu Clean Vehicle Retrofit Accreditation Scheme (CVRAS) i spełniają minimalne wymagania emisyjne pozwalające wjeżdżać do LEZ. Kierowcy taksówek mogą ubiegać się o dotacje w wysokości do nawet 10 000 funtów, co w założeniu ma pokrywać do 80% kosztów dostosowania pojazdów.
Fundusz modernizacyjny zapewnia ukierunkowane wsparcie dla małych firm taksówkarskich, które miałyby trudności z zakupem pojazdów z silnikiem Euro 6, które mogą wjeżdżać do LEZ.
Cieszę się, że szkockie fundusze rządowe pomogły już ponad 100 taksówkom w naszych dwóch największych miastach w spełnieniu przyszłych wymagań dotyczących stref niskiej emisji.
Strefy niskiej emisji (LEZ) mają kluczowe znaczenie dla ochrony zdrowia publicznego poprzez poprawę jakości powietrza. Przyczyniają się również do realizacji naszych szerszych celów klimatycznych.
Każda podróż taksówką potencjalnie eliminuje potrzebę wjeżdżania do centrum miasta kolejnym prywatnym pojazdem. Dlatego posiadanie taksówek zgodnych z wymaganiami LEZ jest ważną częścią zrównoważonej oferty komunikacji miejskiej. Finansowanie będzie ponownie dostępne w kwietniu 2021 r. Zachęcam każdego zainteresowanego taksówkarza do zapoznania się z możliwościami oferowanego wsparcia.
Michael Matheson, sekretarz gabinetu ds. Transportu, infrastruktury i łączności
Samochód z silnikiem zasilanym LPG jest tańszy w użytkowaniu, cichszy oraz emituje mniej dwutlenku węgla.
Moja taksówka TX4 została zmodernizowana na początku stycznia 2020 r. i od tego czasu nie miałem żadnych problemów, a moje koszty paliwa spadły średnio o 20%.
Praca mojej taksówki i płynność jej poruszania się są fantastyczne. Opinie i komentarze klientów są bardzo pozytywne. Często jestem pytany czy prowadzę taksówkę elektryczną. Wielu klientów jest zadowolonych, że taksówki pomagają środowisku.
Donald Wilson, właściciel taksówki
W objętych programem wsparcia taksówkach silniki są wymieniane na jednostki zasilane LPG, które spełniają wymagania Euro 6 lub (w przypadku niektórych modeli taksówek) samochód otrzymuje zupełnie nowy układ wydechowy pozwalający na spełnienie normy Euro 6.
Priorytetowo są traktowane modernizacje taksówek przystosowanych do przewozu osób na wózkach inwalidzkich.
Fundusze są udostępnione za pośrednictwem Transport Scotland i Energy Saving Trust. Kolejny etap wsparcia rozpocznie się w kwietniu 2021 r.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl