Bernardo Herzer, założyciel firmy LEHR, produkującej zaburtowe silniki zasilane LPG jest osobą od wielu lat związaną z morzem. Pływając po różnych akwenach obserwował zmiany w środowisku morskim wynikające ze stosowania tradycyjnych paliw żeglugowych.
Chodzi o zanieczyszczenia wynikające z emisji szkodliwych składników spalin powstających ze spalania benzyny i olejów napędowych oraz przedostawania się paliw płynnych do wody.
Dużym problemem są dwusuwowe silniki zaburtowe o bardzo wysokiej emisji, które zanieczyszczają atmosferę, a możliwość przedostania się do wody mieszanki benzyny i oleju smarującego silnik jest jeszcze groźniejsze.
Zastosowanie paliw gazowych do napędu silników jednostek pływających eliminuje oba niekorzystne zjawiska, poprzez ograniczenie emisji oraz brak możliwości zanieczyszczenia wody paliwem gazowym.
Właśnie troska o środowisko naturalne skłoniła Bernardo Herzera do uruchomienia produkcji małych, zaburtowych silników zasilanych LPG.
Firma LEHR została założona na przedmieściach Los Angeles. Jak wynika z materiałów firmy, właśnie LEHR jako pierwszy na świecie producent, oferuje pełną gamę zaburtowych silników zasilanych LPG.
Wszystkie produkowane przez LEHRa silniki to czterosuwowe jednostki napędowe, wyposażone w elektroniczny zapłon, system smarowania z biodegradowalnym olejem silnikowym oraz układ chłodzenia wodnego z termostatem. Przekładnia także jest smarowana olejem biodegradowalnym.
Silniki z zapasem spełniają przepisy Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) w zakresie emisji. W dowód uznania LEHR otrzymał nagrodę Clean Air Excellence Award, którą przyznaje właśnie Agencja Ochrony Środowiska.
Najmniejsze silniki (2,5 i 5 KM) są jednocylindrowe i wyposażone w układ zasilania Twist 'n Go, wykorzystujący, nakręcaną na złącze, niewielką butlę mieszczącą 16,4 uncji (0,46 kg) LPG. Mieści się ona prawie w całości w wyprofilowanej obudowie silnika.
Oba silniki są wyposażone w opcjonalne złącze pozwalające podłączyć większą butlę. Mniejszy z silników nie ma rewersu, większy (5 KM) umożliwia pracę śruby w przeciwnym kierunku.
Silniki 9,9 i 15 KM to dwucylindrowe jednostki napędowe wyposażone w biegi do przodu, bieg neutralny i rewers. Są one dostępne z rozruchem ręcznym lub elektrycznym. W odróżnieniu od najmniejszych silników, większe mogą być wyposażone w alternator dający 80 W energii elektrycznej, która może być wykorzystana do oświetlenia lub zasilania innych akcesoriów.
Najnowszym silnikiem w ofercie firmy LEHR jest 2-cylindrowa jednostka napędowa o mocy 25 KM.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl