Zgodnie z wymaganiami przetargu, w którym konsorcjum Ursus i Bogdan Motors pokonało firmę Solaris Bus&Coach, trolejbusy zostały wyposażone w dodatkowy napęd, pozwalający na pokonanie do 5 km bez korzystania z trakcji elektrycznej. Jest to swego rodzaju nowość na krajowym rynku trolejbusowym. Dotychczas eksploatowane tego typu pojazdy nie miały możliwości poruszania na ulicach pozbawionych sieci trakcyjnej. Jest to rozwiązanie przydatne jeśli trolejbus musi dojechać z zajezdni na obsługiwaną linię ulicami bez trakcji lub gdy nastąpi przerwa w dostawie prądu lub będzie miało miejsce inne nieprzewidziane zdarzenie. Wtedy pojazd może wypiąć pantografy z sieci, ominąć korek bezproblemowo dowożąc pasażerów do najbliższego przystanku.
Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało się po lekkich perypetiach oddać miastu i przede wszystkim jego mieszkańcom zakontraktowane u nas trolejbusy. Lekkie opóźnienie, które miało miejsce przy dostarczaniu ich do ZTM było spowodowane dwumiesięcznym opóźnieniem w dostarczaniu do naszej fabryki podzespołów przez niemiecką firmę ZF z Passau. Co z kolei było następstwem powodzi, która miała tam miejsce w tym czasie.
Jan Wielgus, dyrektor zakładu Ursus SA w Lublinie
Trolejbusy Ursus to pojazdy niskopodłogowe o długości 12 m, które wyposażono w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, monitoring, automaty do sprzedaży biletów, a na fotelach umieszczono dedykowaną tapicerkę z miejską grafiką.
Produkowane przez konsorcjum Ursusa trolejbusy zostały w całości zmontowane w Lublinie gdzie mieszczą się zakłady tej zasłużonej dla polskiej motoryzacji marki.
Konsorcjum polsko-ukraińskie dostarczy 38 trolejbusów, choć łącznie do Lublina trafi 70 takich pojazdów, ponieważ miasto zakupiło także 32 trolejbusy marki Solaris (w tym 12 przegubowych).
Zakup taboru dla ZTM Lublin jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013, Działanie: III.1 Systemy miejskiego transportu zbiorowego.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl