Forum, Kongres i Konferencja
Połączenie trzech imprez: 26. Światowego Forum LPG (WLPGA), Kongresu Europejskiej Organizacji Gazu Płynnego (AEGPL) oraz Konferencji UKLPG – Brytyjskiej Organizacji Gazu Płynnego sprawiło, że w jednym miejscu spotkali się wszyscy znaczący gracze sektora gazu płynnego na świecie.
Omawiane tematy odzwierciedlały obecne trendy rozwoju branży oraz tematykę, która najczęściej poruszana jest w rozmowach biznesowych.
Połączenie imprez podniosło rangę wydarzenia, które zostało także docenione i uhonorowane poprzez udział w uroczystym otwarciu przedstawiciela rodziny królewskiej.
W forum udział wzięli również zwycięzcy konkursu Napęd Nowej Ery, organizowanego przez Orlen Gaz. Była to główna nagroda dla uczestników zeszłorocznych zmagań.
Impreza zorganizowana została w znakomitym miejscu – w samym centrum Londynu, dosłownie kilkaset metrów od brytyjskiego parlamentu i słynnego Big Bena, w Centrum Konferencyjnym Królowej Elżbiety II. W ciągu trzech dni zorganizowano dwanaście sesji, w których wzięło udział kilkuset delegatów krajowych organizacji gazu płynnego i firm sektora LPG z całego świata. Na czterech piętrach konferencyjnego centrum ponad sto firm pokazało swoja ofertę.
Przed budynkiem – wszystko na LPG
Teren przed Centrum Konferencyjnym Królowej Elżbiety II zamieniono w teren ciekawej ekspozycji. Na przykładzie Abartha (bardziej „pikantnego” Fiata 500) pokazano konwersję zasilania na LPG w oparciu o system Bigas. Co ciekawe, w bagażniku znalazł się zbiornik wyprodukowany przez Grodkowskie Zakłady Wyrobów Metalowych z Grodkowa. Zainteresowanie wzbudzało także Porsche Panamera z instalacją Prins VSI-2.0 DI oraz ślicznie przystrojona Alfa Romeo Francuskiej Organizacji LPG, promującej paliwo gazowe.
Uwagę przyciągała także ekspozycja urządzeń, które na co dzień nie kojarzą się z paliwem gazowym: agregatów prądotwórczych, pomp wody, myjek ciśnieniowych oraz kosiarek do trawy. Naturalnym uzupełnieniem tej tematyki były grille, parasole grzewcze, silniki do łodzi motorowych czy silniki wykorzystywane w kogeneracji, eksponowane wewnątrz budynku.
Polskie akcenty
W Londynie były także obecne polskie firmy działające w branży gazu płynnego. Nie było ich jednak zbyt wiele jak na kraj z największą liczba aut na LPG w UE. Auto-Gaz Centrum z Radomia, uczestniczące aktywnie w targach i spotkaniach na całym świecie, pokazało systemy dedykowane zarówno do LPG, jak i CNG. COMPACT, ZENIT PRO i ZENIT PRO DIESEL to podstawa ofertowa tego producenta. Firmowe stoisko stało się miejscem spotkań z kontrahentami i do promowania marki na egzotycznych do tej pory rynkach. W centrum kongresowym nie zabrakło także firmy Elpigaz z Gdańska, niestrudzonej w promowaniu idei zasilania paliwami gazowymi. Zlokalizowane w dobrym miejscu stoisko gościło osoby zainteresowane instalacjami LPG zarówno do silników benzynowych, jak i wysokoprężnych. Dodatkowym atutem firmy w pozyskiwaniu nowych klientów jest bogata oferta zbiorników LPG. Spotkania z klientami przeplatały się z rozmowami z montażystami systemów gazowych (bardzo często Polaków) współpracującymi z Elpigazem.
Impreza tej rangi skupia także firmy nie zajmujące się bezpośrednio autogazem, lecz działające w innych segmentach. Chemet z Tarnowskich Gór, producent stacjonarnych zbiorników LPG i Milmet z Sosnowca (małe i duże butle na propan-butan) nie narzekały na brak zainteresowania. Wysoka jakość, wypracowana marka i stali odbiorcy to znakomite referencje w trakcie rozmów z nowymi klientami. Swoje stoisko miała także firma Aurex z Raszyna – dostawca gotowych instalacji oraz infrastruktury przemysłowej LPG.
Na targowych korytarzach często słychać było język polski. Mieszkający na wyspach Polacy (głównie mechanicy i montażyści), pracownicy międzynarodowych firm czy przedstawiciele krajowych producentów (m. in. AC z Białegostoku, KME z Łodzi) uważnie zapoznawali się z targową oferta oraz przysłuchiwali się trwającym konferencjom. W Londynie nie zabrakło szefów największych krajowych graczy branży LPG: Orlen Gazu, AmeriGasu i Gaspolu. Polskę reprezentował również dyrektor Polskiej Organizacji Gazu Płynnego.
Autogaz – ważny, lecz nie najważniejszy
Myliłby się ten, który sądzi, że w Londynie królował autogaz. Mimo że stanowi znaczący segment branży, nie jest dominujący. Dlatego też wiele prezentacji prowadzonych było poprzez pryzmat wykorzystania LPG w gospodarstwach domowych. Jednak także ta wiedza jest przydatna w branży autogazu. Szczególnie, gdy ocenia się atrakcyjność i potencjał danego rynku. Brazylia, USA, Indie, Nigeria to tylko część państw, które określić można jako rynki z potencjałem. Dowodem tego była sesja poświęcona wyłącznie Afryce i jej roli w branży LPG. Sporo miejsca poświęcono również globalnemu rynkowi gazu płynnego w kontekście nadchodzących lat oraz zmian w prawodawstwie.
Wrażenia
Bardzo dobrym pomysłem było jednoczesne przeprowadzenie dwóch najważniejszych sesji: poświęconych sprawom autogazu oraz ogólnie gazowi płynnemu. W ten sposób efektywniej wykorzystano czas oraz rozszerzono tematykę spotkania. Wydaje się, że autogaz, mimo że nie był dominującym tematem w Londynie, znalazł należne mu miejsce w programie imprezy jako niezwykle ważny w sektorze gazu płynnego.
Kilkupiętrowy i skomplikowany architektonicznie budynek centrum konferencyjnego nie był w opinii wystawców i gości najlepszym miejscem do organizacji wystawy. Mimo bardzo dobrej organizacji konferencji oraz sesji plenarnych czy przyzwoitego oznakowania sal, pomysł, aby ekspozycję targową zorganizować na czterech kondygnacjach jednocześnie, zaowocował częstymi problemami z odnalezieniem wystawców i sal oraz pewien komunikacyjny chaos. Na szczęście pozytywne nastawienie uczestników forum sprawiło, że z uśmiechem przyjmowano te niedogodności.
Ciekawym pomysłem było zorganizowanie zewnętrznej wystawy urządzeń zasilanych LPG. Szkoda tylko, że zabrakło przy tym intensywnej promocji takiej wystawy wśród mieszkańców stolicy Wielkiej Brytanii. Mimo to, z punktu widzenia branży autogazu, tegoroczne spotkanie było udane. Udział przedstawicieli interesujących rynków o dużym potencjale (Brazylia, USA, Indie) zapewnił sporą dawkę wiedzy oraz umożliwił bezpośredni kontakt uczestnikom spotkania.
Niebawem na gazeo.pl przedstawimy Państwu najciekawsze prezentacje, które omawiano w Londynie.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl