Uwzględniając koszty paliwa, inwestycja w instalację gazową zwraca się w stosunku do samochodu zasilanego benzyną po 19415,04 km. Użytkowanie samochodu zasilanego olejem napędowym jest znacznie droższe od eksploatacji pojazdu na LPG, zatem inwestycja w diesla nie ma szans na zwrot.
Drugi przykład: Opel Astra
Nowy Opel Astra z benzynowym silnikiem 1,6 kosztuje 64950 zł. Dostosowanie go do zasilania LPG to wydatek 3850 zł. W sumie 68800 zł. Natomiast wersja z silnikiem Diesla kosztuje 75350 zł, czyli jest droższa od benzynowej wyposażonej w instalację gazową o 6550 zł. Podobnie jak w przykładzie Renault wersja z silnikiem o zapłonie samoczynnym ma najmniejszy apetyt na paliwo, zadowala się jedynie 5,1 l oleju napędowego na 100 km. Wersja benzynowa zużywa średnio 6,5 l/100 km, a adaptowana do zasilania gazem 7,8 l LPG na 100 km. Po 10 tys. km na koszty paliwa będą wynosić:
Po 100 tys. km kwoty te będą oczywiście 10-krotnie wyższe i w sumie z kosztem zakupu samochodów będą wynosić odpowiednio:
Doliczając kwotę wynikającą z dodatkowych kosztów związanych z eksploatacją instalacji gazowej otrzymujemy całkowity koszt użytkowania samochodu zasilanego LPG. Wynosi on 93733 zł i jest niższy o 8852 zł od kosztów eksploatacji samochodu z silnikiem benzynowym i o 10738 zł od kosztów jakie pochłonie pojazd napędzany silnikiem o zapłonie samoczynnym.
Poniesione na montaż instalacji gazowej koszty, biorąc pod uwagę tylko różnicę w cenie pomiędzy benzyną i LPG zwracają się po 23337,58 km.
Podsumowanie
Jak wykazano w przykładach nawet oszczędne diesle, przy obecnym poziomie cen oleju napędowego, niewiele niższych od benzyny, nie są w stanie konkurować z LPG używanym do napędu pojazdów. Warto jeszcze przytoczyć kilka faktów z bogatych doświadczeń firmy BSH w eksploatacji samochodów zasilanych LPG, które także przyczyniają się obalenia pewnych stereotypoów związanych z samochodami zasilanymi autogazem. Po pierwsze eksploatacja takich pojazdów jest zupełnie bezpieczna. Najlepszym tego przykładem jest zdarzenie jakie miało miejsce kilka lat temu, kiedy samochód z instalacją gazową uległ dachowaniu. Nie spowodowało to żadnych negatywnych skutków związanych z zamontowaną instalacją gazową. Dzięki odpowiedniemu, zgodnemu z przepisami, mocowaniu zbiornik pozostał na swoim miejscu i nie doszło do jego rozszczelnienia. Innym przykładem, potwierdzającym wysoką trwałość samochodów z instalacją gazową jest jeden z Opli Combo, który we Flocie BSH przejechał na gazie 270 tys. km.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl