Objawy te nasilają się jeszcze bardziej w silnikach wyposażonych w instalacje gazowe, w których może wystąpić zjawisko powrotu płomienia (niekontrolowany zapłon mieszanki gazowo-powietrznej w układzie dolotowym). Zjawisko to było szczególnie dotkliwe w silnikach zasilanych systemami LPG I generacji oraz instalacjami II generacji, w których mogło dojść do uszkodzeń elementów układu dolotowego. Są to już jednak rozwiązania stosowane bardzo rzadko, a montowane sekwencyjne systemy zasilania gazowego praktycznie wyeliminowały takie objawy. Nie oznacza to jednak, że układem zapłonowym w silnikach zasilanych instalacjami IV generacji (sekwencyjny wtrysk gazu) nie trzeba się interesować.
Poziom paliwa w zbiornikach samochodów zasilanych LPG, szczególnie przy obecnie obowiązujących cenach benzyny z reguły nie jest zbyt wysoki, lecz powinien zapewniać smarowanie i chłodzenie pompy oraz umożliwić rozruch zimnego silnika. To bardzo ważne, ponieważ w nowoczesnych systemach zasilania gazowego odbywa się on wyłącznie z wykorzystaniem benzyny.
Gdy na zewnątrz jest zimno, zużywamy więcej paliwa niż latem, ponieważ silnik dłużej musi pracować na dawce rozruchowej (tzw. ssaniu) i wolniej nagrzewa się do temperatury przy której może nastąpić przełączenie na LPG.
Utrzymywanie niskiego poziomu benzyny w okresie zimowym sprzyja kondensacji wody na wewnętrznych ściankach zbiornika. Spływająca do benzyny woda może powodować kłopoty w rozruchu silnika oraz nieprawidłowości w pracy na biegu jałowym i przy niewielkich obciążeniach. Zjawisko to występuje częściej w samochodach starszych generacji (I i II bez czujnika temperatury w reduktorze), w których wykorzystanie benzyny przy rozruchu jest uzależnione od kierowcy. Wyższe generacje wymuszają już pracę na benzynie w początkowym okresie po rozruchu. Przesadna oszczędność niektórych użytkowników silników zasilanych instalacjami I i II generacji (np. uruchamianie silnika na gazie w okresie letnim i bardzo rzadkie uzupełnianie poziomu benzyny) powoduje, że zwiększa się ilość wody (pochodzącej z kondensacji na ściankach zbiornika) w benzynie (ponieważ nie jest ona sukcesywnie zużywana). Zimą, kiedy warunki zmuszają już do używania benzyny do rozruchu może okazać się, że to co znajduje się w zbiorniku nie nadaje się to do zasilania silnika.
Niskie temperatury otoczenia wpływają również na instalację gazową. Gromadzące się w nim zanieczyszczenia w postaci oleistych frakcji wydzielających się w trakcie odparowania LPG odkładają się w poszczególnych zespołach, przez które przepływa odparowany gaz.
Najbardziej dotkliwe jest nagromadzenie ich w listwie wtryskowej LPG (IV generacja) i reduktorze-parowniku LPG (generacje I - IV). W ekstremalnych sytuacjach, warunki zewnętrzne (niska temperatura) mogą powodować, że zanieczyszczenia te zmieniają stan skupienia (tężeją), "klejąc" wszystkie elementy mające z nimi styk. Efektem tego może być ograniczenie prawidłowej pracy zespołów, co bywa przyczyną nieprawidłowości w ich działaniu (zwiększone opory ruchu membran w reduktorach oraz elementów ruchomych we wtryskiwaczach).
Zobacz stronę producenta:
Lovatowczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl