Strategia Audi wydaje się prosta: zapełnić każdą niszę na rynku, a w razie potrzeby stworzyć kolejne i też się w nich pojawić. Już dziś marka oferuje 3 SUV-y różnych wielkości, ponoć pracuje nad dwoma kolejnymi, a w podstawowej gamie modeli oznaczonych literą A i kolejną cyfrą brakuje jej właśnie tylko A2, by wypełnić paletę rozciągającą się od A1 do A8 (wkrótce być może do A9). Do tego oczywiście szeroki wybór wersji nadwoziowych i silnikowych, co w efekcie oznacza, że jeżeli ktoś raz zostanie klientem firmy z Ingolstadt, będzie mógł nim pozostać do końca życia, ponieważ czegokolwiek zapragnie, znajdzie to w salonie noszącym logo złożone z czterech pierścieni. A2 ma jeszcze uzupełnić ofertę, także pod względem opcji napędu.
Krótszy o niespełna 2 cm i o 5 cm węższy od A1, za to o 7 cm od niego wyższy, pięciodrzwiowy van ma być pierwszym seryjnym Audi wyposażonym w silnik elektryczny, kiedy za ok. 2 lata wyjedzie na drogi. Według dość sprzecznych danych napływających z różnych źródeł, A2 będzie dostępne tylko z zasilaniem bateryjnym lub również z konwencjonalnym napędem spalinowym. Wiadomo natomiast na pewno, że pomimo skromnej długości (3,8 m) samochód ma oferować więcej niż godziwe warunki podróżowania, a to za sprawą całkowicie płaskiej podłogi na całej powierzchni kabiny, bardzo cienkich foteli o lekkiej konstrukcji oraz braku konsoli środkowej pod minimalistyczną deską rozdzielczą.
Interesującą innowacją są także LED-owe pasy świetlne wzdłuż obydwu boków nadwozia, spełniające rolę oświetlenia pozycyjnego, ale także kierunkowskazów podczas wykonywania manewru skręcania. Takie rozwiązanie powinno poprawić bezpieczeństwo jadących, czyniąc auto lepiej widocznym np. na skrzyżowaniach prostopadłych lub w momencie włączania się do ruchu z drogi podporządkowanej. Podobne podświetlenie okala miejsce pracy kierowcy i fotel pasażera z przodu, rozciągając się od drzwi do drzwi, z dodatkowym wyróżnieniem skromnej tablicy przyrządów. W tym przypadku projektantom chodziło być może o zapobieganie zmęczeniu kierującego (po ciemku mózg wydziela melatoninę - hormon snu - ponieważ dostaje sygnał, że przyszedł czas na odpoczynek). To nie koniec świetlnych nowości - z tyłu zamontowano diody laserowe, których światło pozostaje niewidoczne przy dobrej pogodzie, ale we mgle tworzy za samochodem obraz trójkąta ostrzegawczego.
Pod maską zdecydowanie mniej technicznych fajerwerków, pomijając sam fakt użycia silnika elektrycznego. Jednostka oferuje 80 KM mocy ciągłej i 116 KM szczytowej oraz 160 Nm momentu obrotowego, w porywach do 270 Nm. To przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,3 s oraz prędkość maksymalną 150 km/h (choć ograniczoną elektronicznie).
Umieszczone pod podłogą akumulatory litowo-jonowe mają pojemność 31 kWh, co wystarcza na pokonanie jednorazowo 200 km i wymaga czterech godzin przy gniazdku 230-woltowym na ponowne naładowanie do pełna po rozładowaniu. Podłączenie do źródła energii o napięciu 400 V skraca czas „tankowania” do półtorej godziny.
Całe auto wpisuje się w obowiązujący język stylistyczny Audi, czyli prezentuje się nowocześnie, bez udziwnień, wręcz nieco sterylnie i sprawia wrażenie klonu modeli już znanych. Ot, taka filozofia - ma być od razu wiadomo, że to samochód „made in Ingolstadt”, najwyżej dokładna identyfikacja i przyporządkowanie do miejsca w szeregu gamy marki zajmie chwilę dłużej. Czekamy na wersję seryjną!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl