W ramach eksperymentu przetestowano 65 samochodów elektrycznych Renault-Nissan oraz zainstalowano 130 punktów ładowania akumulatorów w taki sposób, aby żaden pojazd elektryczny znajdujący się w dowolnym punkcie departamentu Seine Aval, nie znajdował się nigdy w odległości przekraczającej 15 km od ogólnodostępnego terminalu ładowania.
W lipcu 2013 r. w miejscowości Flins we Francji na terenie zakładu Renault partnerzy projektu podsumowali przeprowadzony eksperyment, co odbyło się w obecności Alaina Schmitza, Przewodniczącego Rady Generalnej Departamentu Yvelines i Prezesa Zarządu EPAMSA oraz Philippe’a Hirtzmana, odpowiedzialnego w Ministerstwie Rozwoju Przemysłu za krajowy program rozwoju Infrastruktur Ładowania Akumulatorów.
Projekt SAVE pozwolił zdobyć doświadczenie w zakresie rozwijania infrastruktury do ładowania akumulatorów trakcyjnych, wzbogacił wiedzę na temat użytkowania samochodów elektrycznych i punktów ładowania akumulatorów. Dla ponad 150 testujących pojazdy elektryczne projekt okazał się na tyle przekonującym, że 2/3 z nich złożyło zamówienia na tego typu samochody.
Do testowania udostępniono 20 samochodów Renault Fluence Z.E., 35 Renault Kangoo Z.E. i 10 Nissanów Leaf. Samochody w ramach eksperymentu pokonały ponad 350 tys. km bez emisji CO2. Porównywalne samochody spalinowe (o średniej emisji 130 g CO2/km) wyemitowałyby na tym dystansie 45,5 tony dwutlenku węgla.
Jak wyliczono w trakcie eksperymentu zerowa emisja samochodów elektrycznych wcale nie jest zerowa. Dokładnie wyliczony bilans emisji CO2 „well-to-wheel” dla samochodów elektrycznych, który obejmuje emisję zanieczyszczeń związaną z produkcją energii elektrycznej do ładowania akumulatorów wynosi 16 g CO2/km.
Na obszarze departamentu Seine Aval stworzono obraz perspektyw rozwoju w 100% elektrycznych środków transportu na terenie Francji. Został on objęty przez rząd francuski, Region Ile-de-France, Departament Yvelines i samorządy lokalne tzw. Operacją o Znaczeniu Ogólnokrajowym (Opération d’Intérêt National). Powstała tutaj najgęstsza i najbardziej zróżnicowana we Francji sieć terminali do ładowania akumulatorów.
Dodatkowe badania wykonane w ramach projektu SAVE potwierdziły, że kierowcy cenią w samochodach elektrycznych płynne i dynamiczne przyspieszenie, cichą pracę i brak drgań. W świetle tego uznali warunki prowadzenia takich samochodów za bardziej bezstresowe i odprężające. Pozytywną ocenę kierowcy wydali także ładowaniu akumulatorów z terminali, które ocenili jako proste i bezpieczne. Użytkowanie samochodów elektrycznych okazało się także bardzo tanie (od 1 do 2 euro/100 km).
Renault zapewnił użytkownikom 46 szkoleń z zakresu ekojazdy, co skutkowało zwiększeniem przebiegów samochodów elektrycznych średnio o 25% w porównaniu do standardowego stylu jazdy, przy utrzymaniu niemal identycznej średniej prędkości na trasie przejazdu (różnica około 1%).
Wyniki eksperymentu jednoznacznie przemawiają za elektryczną motoryzacją, jednak prorokowanie kiedy ten typ pojazdów bardziej się rozpowszechni jest chyba jeszcze przedwczesne.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl