Badania nad nowymi bateriami są finansowane w ramach projektu Unii Europejskiej prowadzonego przez Imperial College London wraz z ośmioma innymi partnerami. Volvo jest jedynym producentem samochodów zaangażowanym w projekt.
Volvo zaproponowało możliwość tworzenia lekkich elementów konstrukcyjnych poszycia zewnętrznego nadwozi w formie superkondensatorów magazynujących energię elektryczną. Są one wykonywane z włókna węglowego, zatem ich masa jest niższa niż w przypadku standardowych komponentów metalowych.
Projekt badawczy jest realizowany od ponad 3,5 roku i obecnie przechodzi w fazę praktyczną, w której opracowuje się elementy poszycia nadwozia eksperymentalnego samochodu Volvo S80.
Elementy poszycia są wykonywane z dwóch warstw włókna węglowego i żywicy polimerowej, które są rozdzielone warstwą włókna szklanego stanowiącego dielektryk. Struktura tego materiału pozwala na formowanie elementów poszycia nadwozia takich jak panele drzwi, pokrywy: bagażnika i silnika czy błotniki.
Obecnie Volvo Car Group ocenia tę technologię, badając właściwości elektryczne wykonanych elementów poszycia samochodu Volvo S80. Oprócz dobrych właściwości elektrycznych wykonana w ten sposób pokrywa jest lżejsza i zajmuje mniejszą objętość niż standardowa pokrywa bagażnika.
Volvo uważa, że wymiana elementów poszycia nadwozia na wykonane z nowego materiału może obniżyć masę pojazdu elektrycznego o ponad 15%, zwiększając jednocześnie możliwy do uzyskania zasięg o około 130 km.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl