Zbudowany na bazie Loli B12/60, pierwotnie napędzanej silnikiem Judd GV5.5 S2 (5,5 litra, V10), samochód elektryczny został wyposażony w układ napędowy przez firmę Drayson Racing Technologies. Składa się on z 4 silników elektrycznych o łącznej mocy 860 KM i lekkich akumulatorów zdolnych pomieścić 30 kWh energii elektrycznej. W ten sposób wyposażony pojazd ważył jednak 1095 kg, aby zatem mieścił się w kategorii do 1000 kg należało go „odchudzić”. Przygotowano nowe, opływowe nadwozie, zmniejszono moc układu napędowego do 610 KM, zastosowano mniejszą baterię trakcyjną (20 kWh). Dzięki tym zabiego,m udało się zmniejszyć masę pojazdu do wartości poniżej 1000 kg.
Próbę bicia rekordu prędkości wykonano 26 czerwca na torze wyścigowym zlokalizowanym na byłym lotnisku RAF w Elvington, gdzie samochód Lola Drayson B12 69/EV rozwinął prędkość 328,6 km/h. Samochód był kierowany przez właściciela firmy Drayson Racing Technologies lorda Paula Rudda Draysona, biznesmena, kierowcę wyścigowego i byłego polityka (członka brytyjskiego rządu).
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl