Dodatek do oleju silnikowego, podobnie jak ten przeznaczony do benzyny jest aplikowany w serwisie, w czasie montażu instalacji LPG do silnika 1.4 TSI. Po przejechaniu 5 tys. km należy ponownie użyć dodatku do paliwa.
Używanie obu tych preparatów wynika ze specyfiki działania silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, do jakich zalicza się stosowany w wielu modelach samochodów Grupy Volkswagena silnik 1.4 TSI.
W silnikach takich wtryskiwacze benzynowe są montowane wprost w komorach spalania, co powoduje, że są one narażone na wpływ bardzo wysokich temperatur i szybkozmiennych wartości ciśnienia. Są to bardzo niekorzystne warunki pracy, tym bardziej w silniku zasilanym LPG, w którym wtryskiwacze benzynowe działają w ograniczonym zakresie.
Instalacje dotryskowe, do których należy system Omegas Direct firmy Landi Renzo oprócz sterowania wtryskiem LPG w stanie gazowym, sterują także pracą wtryskiwaczy benzynowych. Są one otwierane na dużo krótszy czas niż przy zasilaniu benzyną, realizując tzw. dotrysk zapewniający odpowiednie chłodzenie wtryskiwaczy benzynowych. Od niego wzięła się nazwa instalacji dotryskowych.
W silniku z bezpośrednim wtryskiem benzyny zasilanym LPG, paliwo znajdujące się we wtryskiwaczach benzynowych nie jest zatem dawkowane w pełnym zakresie. Powoduje to, że zalegająca w nich benzyna nagrzewa się znacznie bardziej. Może to powodować powstawanie osadów wewnątrz wtryskiwaczy oraz na ich końcówkach umieszczonych w komorach spalania. W konsekwencji zmianie może ulec charakterystyka ich pracy, doprowadzając do nieprawidłowości w działaniu silnika.
Ponadto benzyna w zasilanym LPG silniku z bezpośrednim wtryskiem jest zużywana bardzo wolno z uwagi na niewielki dotrysk realizowany przez system Omegas Direct. W tej sytuacji skraplająca się wewnątrz zbiornika (na jego ściankach) wilgoć może przedostawać się do paliwa, a długo pozostająca w zbiorniku benzyna może ulec procesom starzenia.
Aby zapobiec tym wszystkim niekorzystnym zjawiskom Skoda zaleca w zasilanych LPG silnikach TSI okresowe (co 5 tys. km) stosowanie specjalnego preparatu do benzyny.
Wykorzystywane są niedostępne w handlu dodatki firmy BG, dostarczane w oparciu o unikalną sieć dystrybucji w przemyśle motoryzacyjnym. W przypadku dodatków do silników TSI są one dostępne u Autoryzowanych Partnerów Skody.
Działanie dodatków BG CF5®, nr 203 i BG ESD, nr 213 jest takie samo, różnią się one sposobem konfekcjonowania. BG CF5®, nr 203 jest dostępny w puszkach, a BG ESD, nr 213 w łatwych w użyciu butelkach z długą szyjką).
W warunkach serwisowych (przy montażu instalacji LPG i przy okresowej jej obsłudze co 15 tys. km) do benzyny aplikowany jest preparat BG CF5®, nr 203 w puszce o pojemności 325 ml.
Zarówno po montażu jak i na każdym okresowym przeglądzie instalacji LPG użytkownik Skody z silnikiem TSI otrzymuje dwie butelki preparatu BG ESD, nr 213, każda o pojemności 325 ml.
Pierwszą z nich należy zaaplikować przy tankowaniu benzyny po przebiegu około 5 tys. km, drugą po kolejnych 5 tys. km. Kolejna jest wlewana do zbiornika przy następnym przeglądzie instalacji LPG u jednego z Autoryzowanych Partnerów Skody. W ramach przeglądu użytkownik otrzymuje kolejne dwie butelki preparatu.
Oba środki czyszczą i konserwują układ paliwowy (w tym wtryskiwacze i komory spalania), stabilizują parametry paliwa, zapobiegają powstawaniu wilgoci w zbiornikach i korozji w układzie zasilania, skutecznie chroniąc wtryskiwacze benzynowe w zasilanych LPG silnikach z bezpośrednim wtryskiem. Najlepsze rezultaty uzyskuje się wlewając preparat do zbiornika i tankując do pełna.
Preparat dodawany do oleju (stabilizator BG MOA® nr 110) jest aplikowany w warunkach serwisowych przy montażu instalacji LPG oraz przy jej okresowej obsłudze, połączonej z przeglądem samochodu co 15 tys. km. Jest on dostępny w puszkach o pojemności 325 ml.
Preparat zapobiega utlenianiu oleju silnikowego nawet przy wysokich temperaturach silnika. Zachowuje czystość pierścieni tłokowych oraz układu olejenia. Zapobiega ewentualnemu powstawaniu zanieczyszczeń na trzonkach zaworów dolotowych. Zmniejsza odparowalność oleju silnikowego zapobiegając powstawaniu zanieczyszczeń na końcówkach wtryskiwaczy oraz w komorach spalania, szczególnie w zasilanych LPG silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Preparat BG 110 aplikuje się do świeżego oleju silnikowego (jedno opakowanie na maksymalnie 5 l oleju).
Wymienione dodatki wpływają na podniesienie kosztów obsługi zasilanego LPG samochodu z bezpośrednim wtryskiem benzyny o około 160 zł. Przeliczając to na 15 tys. km przebiegu (taka jest częstotliwość wykonywania przeglądów) koszt eksploatacji podnosi się o 1 zł i 6 gr na każde 100 km, co daje w sumie z kosztami paliwa około 16 zł na każde przejechane 100 km (przy cenie litra LPG 1 zł 78 gr i jego zużyciu 7,35 l/100 km i benzyny 0,56 l/100 km). Na benzynie, która kosztuje 4,29 zł/l koszt przejechania 100 km wynosi 32 zł 70 gr, czyli ponad 2-krotnie więcej.
Cały czas jazda na LPG bardzo się opłaca.
Zobacz stronę producenta:
LandiRenzowczytywanie wyników...