REKLAMA
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
Mercedes B F-CELL / media.daimler.com poprzednie następne
05.09.2009

Mercedes klasy B F-CELL - do podziwiania

Mercedes klasy B F-CELL - do podziwiania  

Mercedes zaprezentował swój pierwszy seryjny samochód z wodorowym ogniwem paliwowym. Auto ma oferować osiągi na poziomie 2-litrowej wersji benzynowej i zużywać ekwiwalent 3,3 l oleju napędowego na 100 km. Pytanie tylko: gdzie go tankować?
REKLAMA
Mercedes B F-CELLmedia.daimler.comMercedes B F-CELL

Producent zapewnia, że nowe auto nie idzie na żaden kompromis - tak pod względem komfortu, przestronności i własności użytkowych, jak i osiągów ma oferować tyle samo, co odpowiedniki spalinowe. A może i więcej, bo przecież elektryczny silnik napędzany przez ogniwo pracuje niemal bezgłośnie i w ogóle nie wytwarza spalin. Takie zalety pozostają absolutnie poza zasięgiem jakiegokolwiek benzynowca!

B-klasa F-CELL otrzymała 136-konny motor, wytwarzający solidny moment obrotowy o wartości 290 Nm, dostępny od momentu rozruchu, bez konieczności „wkręcania” na obroty dla uzyskania dynamicznego startu. Zasięg określono na ok. 400 km, co jest doskonałym wynikiem jak na samochód napędzany de facto elektrycznie. Problemu nie stanowi także czasochłonne ładowanie akumulatorów - zbiornik wodoru napełnia się w zaledwie 3 minuty.

Mercedes B F-CELLmedia.daimler.comMercedes B F-CELL

Pomimo że prąd dla silnika generowany jest „na pokładzie”, F-CELL dysponuje także niewielkim akumulatorem litowo-jonowym (1,4 kWh), tak jak hybrydy spalinowo-elektryczne. Baterii nie ładuje się z gniazdka, lecz za pośrednictwem systemu odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania, a służy ona jedynie do wspomagania przyspieszania. Dzięki „kanapkowej” konstrukcji podwozia, elementy zespołu napędowego znalazły się pod podłogą, nie ograniczając pojemności 416-litrowego bagażnika.

Mercedes klasy B F-CELL godzien jest podziwu z dwóch powodów: po pierwsze dlatego, że jest ekologicznym samochodem przyszłości, którego można używać już tu i teraz (sprzedaż rozpocznie się jeszcze w tym roku, a na dobre ruszy z początkiem 2010 r.), po drugie - przy obecnej infrastrukturze do tankowania wodoru wielu kierowcom nie pozostaje nic innego niż stać i go podziwiać...


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Mercedes



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.