REKLAMA
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
fot. Renovo / Nienaganna prezencja to nie zasługa projektantów Renovo, lecz legendarnego Carrolla Shelby'ego poprzednie następne
29.08.2014

Renovo Coupé - bezsmakowa czekolada

Renovo Coupé - bezsmakowa czekolada fot. Renovo

Zniknięcie z rynku Tesli Roadster stworzyło przestrzeń dla Renovo Coupé – elektrycznego supersportowca bazującego na legendarnym Shelby Cobra Daytona Coupé. Problem w tym, że atomowe osiągi nie są okraszone brzmieniem V-ósemki, a cena czyni auto luksusem dla wybranych.
REKLAMA
Renovo Coupéfot. RenovoGdzie auta elektryczne robią, tam iskry lecą

Oto samochód, który podzieli fanów motoryzacji. Jednym zmiękną kolana na wieść o 507 KM mocy, 1356 (!) Nm momentu obrotowego i 3,4 s potrzebnych na przyspieszenie od 0 do 96 km/h (60 mil na godzinę). Ci z benzyną we krwi będą z kolei pomstować na szarganie świętości, bo jak inaczej nazwać przerobienie legendy wyścigów na napęd dla niesłyszących (wszak brzmienie silnika i wydechu to kwestie kluczowe w przypadku samochodów sportowych). Fakt, że Renovo wycenia swoje dzieło na 529 tys. dolarów, nabiera na tym tle drugoplanowego znaczenia.

Pomijając absurdalnie wysoką cenę, auto ma jeszcze inną wadę, a właściwie dwie – wynoszący zaledwie 160 km zasięg i prędkość maksymalną na poziomie ok. 200 km/h. O ile obiektywnie nie jest to mało (mowa o prędkości), po 500 KM i 1300 Nm można by spodziewać się więcej. Powiedzmy, że Renovo Coupé bardziej nadaje się do jazdy po torze usianym zakrętami, gdzie i tak nie ma możliwości rozpędzenia się, niż po prostej, gdzie byle Toyota GT86 zostawi go w tyle. No i ten nieszczęsny zasięg – po pół dnia torowych wybryków zabraknie „paliwa” i jeżeli pod ręką nie będzie punktu szybkiego ładowania, pozwalającego odzyskać sprawność baterii w 30 minut, auto zostanie uziemione na co najmniej 5 godzin.

Nie mamy absolutnie nic przeciwko samochodom, które nie emitują żadnych spalin. Nie mamy nic przeciwko miejskim i rodzinnym autom elektrycznym, w których odgłosy pracy silnika i strzały z wydechu niczemu nie służą poza robieniem hałasu. Ale 500-konna maszyna wyrywająca asfalt spod kół, której nie słychać, gdy na światłach wkręca się na obroty? To jak próba stworzenia bezsmakowej czekolady – jesz i masz świadomość, że to ona, tylko nic z tego nie wynika.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Renovo



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.