06.09.2008

Honda Insight 2009 - Priusobójca?

Drżyj, Toyoto Prius! Honda kończy przygotowania rywala z własnej stajni i podczas zbliżających się targów w Paryżu zamierza przedstawić wersję koncepcyjną, ponoć bardzo już bliską produkcyjnej. Model seryjny zostanie objawiony światu w styczniu 2009 w Detroit, skąd w pierwszej połowie roku wyjedzie na drogi Europy, Japonii i Ameryki Północnej.
REKLAMA
Insight 2009HondaInsight 2009

Wybierając imię dla swojego nowego dziecka, Honda zdecydowała się odświeżyć nazwę dwudrzwiowego auta, które pojawiło się w 1999. roku jako pierwsza komercyjnie sprzedawana hybryda. Wtedy sukces był umiarkowany, lecz dziś perspektywy są dużo szersze - zwłaszcza, że nowy Insight ma konkurować cenowo nie z Priusem, ale z Focusem i Golfem. Oj, będzie się działo...

Stylistycznie, auto wydaje się zapatrzone w głównego, zadomowionego już na rynku konkurenta, ale też podążą ścieżką wytyczoną przez znane już Hondy o napędzie alternatywnym - FCX Clarity z ogniwem paliwowym oraz koncepcyjną, również hybrydową CR-Z. Insight wygląda futurystycznie, chociaż na tle kosmicznego, seryjnego Civika zrobi na pewno mniejsze wrażenie, niż przy „mieszczańskich”, konserwatywnych Volkswagenach. Tak czy inaczej, już na pierwszy rzut oka widać, że to nieodrodna „córka” swojego rodzica.

Konstruując samochód, nie sięgano po żadne półśrodki. Insight został osadzony na całkowicie nowej płycie podłogowej i przykryty 5-drzwiowym nadwoziem nie zdradzającym bezpośrednich zapożyczeń z innych modeli Hondy (podczas gdy Civic IMA to po prostu tradycyjny sedan przystosowany do napędu hybrydowego), a dla uzyskania walorów praktycznych porównywalnych z konwencjonalnymi hatchbackami zespół napędowy umieszczono pod podłogą bagażnika. W ten sposób uzyskano w pełni funkcjonalny i wyróżniający się pojazd, zdolny do przewożenia w wygodnych warunkach 5 osób i wszystkiego, co będzie im niezbędne w podróży.

Insight 2009HondaInsight 2009

Honda nie zdradza jeszcze szczegółów, ale przedstawiciele koncernu twierdzą, że pod postacią modelu Insight rodzi się przystępny cenowo samochód hybrydowy. Domyślamy się, że technologia tanieje dzięki upowszechnianiu i masowej produkcji, jednak jesteśmy także pewni, iż nie obyło się bez technologicznego przełomu, pozwalającego „ciąć” koszty. Być może udało się obniżyć cenę najdroższego komponentu systemu, czyli akumulatorów, ale spekulacje pozostawiamy wróżbitom, a sami czekamy na konkrety. Wierzymy jednak, że japoński producent nie rzuca słów na wiatr i z niecierpliwością wyglądamy dalszych szczegółów!




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Honda



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.