08.09.2014

Volvo S60L PPHEV Concept - skośnooki Szwed

Chiny stały się tak ważnym rynkiem zbytu dla producentów samochodów (przynajmniej niektórych), że nowe modele i wersje debiutują właśnie tam. Również w Państwie Środka Volvo po raz pierwszy pokazało benzynową odmianę swojej hybrydy typu plug-in.
REKLAMA
Volvo S60L PPHEV Conceptfot. VolvoUmieszczenie akumulatora pod bagażnikiem poprawia rozkład masy, ale możliwe, że również ogranicza pojemność "kufra"

V60 Plug-in Hybrid, który może przejechać prawie 50 km po naładowaniu litowo-jonowego akumulatora z gniazdka w garażu lub w punkcie publicznym, ma system spalinowo-elektryczny oparty po stronie konwencjonalnej na silniku Diesla. Teraz jednak Szwedzi opracowali, na bazie wersji sedan z wydłużonym rozstawem osi (specjalnie z myślą o rynku chińskim, gdzie klienci lubią takie samochody), odmianę z jednostką benzynową.

Łączna moc zespołu napędowego S60L PPHEV (Petrol Plug-in Hybrid Electric Vehicle) wynosi 241 KM, a kierowca ma do wyboru trzy tryby jego pracy: Pure (napęd wyłącznie elektryczny), Hybrid (to wiadomo) i Power (dominuje silnik benzynowy). Ładowanie umieszczonych pod podłogą bagażnika ogniw trwa 4-4,5 godziny, a regularne podpinanie auta do gniazdka skutkuje rewelacyjnie niskimi bieżącymi kosztami utrzymania. Auto wejdzie do sprzedaży na rynku chińskim na początku 2015 r., a produkowane będzie lokalnie, w fabryce Volvo w Chengdu. Czy i kiedy benzynowo-elektryczne S60 trafi do Europy, na razie nie wiadomo.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Volvo



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.