04.10.2009

Mercedes Vision S 500 plug-in HYBRID - wtyka się

Krótko po debiucie rynkowym S 400 HYBRID, aktualnie najbardziej oszczędnej limuzyny luksusowej z silnikiem benzynowym, koncern Daimler AG przedstawia na 63 salonie samochodowym we Frankfurcie model Vision S 500 plug-in HYBRID, pierwszy samochód klasy wyższej w kategorii „trzylitrowej”.
REKLAMA
Vision S 500 plug-in Hybridfot. MercedesVision S 500 plug-in Hybrid

Pojazd z pokazową technologią wyznacza przyszłość modułowego systemu konstrukcji napędu hybrydowego marki Mercedes-Benz. Vision S 500 plug-in HYBRID jest w stanie przejechać do 30 kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym, czyli bez emitowania spalin. Dzięki wydajnemu napędowi i akumulatorowo-elektrycznej eksploatacji, limuzyna osiąga potwierdzone testami zużycie paliwa, wynoszące tylko 3,2 litra benzyny na 100 kilometrów. Poprzez emisję CO2, wynoszącą tylko 74 gramy na kilometr w teście NEFZ (Neuer Europäischer Fahrzyklus -„nowego europejskiego cyklu jazdy”) koncepcyjny samochód - dziecko konstruktorów z Sindelfingen, demonstruje perspektywy rozwojowe przyszłych generacji Klasy S. Osiągnięcie tak znakomitych wskaźników było możliwe dzięki połączeniu w pojeździe hybrydowym napędu plug-in z rozwiązaniami BlueEFFICIENCY. Jednocześnie Vision S 500 plug-in HYBRID demonstruje typowe dla Klasy S walory: maksymalny komfort, przykładowy zakres bezpieczeństwa i gwarantującą suwerenność moc silnika. Napęd koncepcyjnego samochodu obejmuje trzy podstawowe komponenty: mocny silnik benzynowy V6 z wtryskiem bezpośrednim następnej generacji, moduł hybrydowy o mocy ok. 44 kW / 60 KM oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności powyżej 10 kWh, który można ładować na stacjach ładowania. Limuzyna Vision S 500 plug-in HYBRID przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 5,5 sekundy.

Samochód Vision S 500 plug-in HYBRID to nowy kamień milowy na naszej drodze do mobilności bez emisji spalin. Luksusowa i zarazem bezpieczna Klasa S, oferująca sportowe osiągi, a przy tym zużywająca mniej paliwa niż obecne samochody małolitrażowe wskazuje, że również w naszych topowych modelach można połączyć fascynację motoryzacją z odpowiedzialnym podejściem do ochrony środowiska naturalnego.

dr Dieter Zetsche, prezes zarządu koncernu Daimler AG i szef segmentu Mercedes-Benz Cars

Vision S 500 plug-in Hybridfot. MercedesVision S 500 plug-in Hybrid
Vision S 500 plug-in Hybridfot. MercedesVision S 500 plug-in Hybrid

Elektryczne komponenty napędu limuzyny Vision S 500 plug-in HYBRID potwierdzają wszechstronność inteligentnego, modułowego systemu Mercedes-Benz. Po względem konstrukcyjnym trzykrotnie mocniejszy moduł hybrydowy jedynie nieznacznie różni się od kompaktowego, płaskiego silnika elektrycznego o mocy 15 kW, stosowanego w S 400 HYBRID.

Dlatego też można go łatwo zintegrować z obudową siedmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów 7G-TRONIC. W wersji koncepcyjnej tego modelu zachowana została przestronność wnętrza, nie odbiegająca od S 400 HYBRID.

Przyszłe generacje tego modelu będą budowane według analogicznej architektury systemowej.

Vision S 500 plug-in HYBRID: kompaktowa architektura w pełni hybrydowego systemu

Ekstremalnie kompaktowy akumulator litowo-jonowy o wydajności 0,9 kWh, stosowany w S 400 HYBRID, mieści się w komorze silnika, natomiast znacznie mocniejszy akumulator litowo-jonowy - o pojemności ponad 10 kWh w S 500 plug-in HYBRID wymaga więcej miejsca. Źródło prądu umieszczono w bagażniku, za tylnym oparciem. Umieszczenie akumulatora nad osią tylną wiąże się z decydującymi zaletami: zrównoważeniem środka ciężkości pojazdu i zapewnieniem pojemności zbiornika paliwa, odpowiedniej do pokonywania długich tras. Ponadto bezpieczne położenie montażowe gwarantuje optymalną ochronę w razie zderzenia.

Zgodnie z zasadą konstrukcji modułowej zespół napędowy Vision S 500 plug-in HYBRID ma identyczną budowę, jak w S 400 HYBRID. Właściwą dla tego systemu cechą jest dodatkowe sprzęgło, wbudowane między silnikiem spalinowym, a elektrycznym. W trakcie jazdy z napędem czysto elektrycznym rozłącza ono obie jednostki napędowe tak, że w trybie napędu elektrycznego zapewniona jest najwyższa wydajność. Sprzęgło to nie wymaga dodatkowego miejsca na montaż, ponieważ jest całkowicie zintegrowane w obudowie przekładni hydrokinetycznej.

Do osiągnięcia dojrzałości seryjnej jest jeszcze spory kawałek przed nami, jednak nasi inżynierowie usilnie pracują nad konieczną integracją elementów i badają dostosowanie poszczególnych komponentów do twardych warunków codziennej eksploatacji w luksusowej limuzynie, w pełni zdolnej do pokonywania długich tras. Mamy w ręku wszystkie kluczowe technologie, umożliwiające zbudowanie samochodu marzeń i przewiduję ich zastosowanie w następnej generacji Klasy S. Teraz chodzi o to, aby równolegle z naszymi pracami rozwojowymi postępował rozwój szerokiej infrastruktury, w celu całkowitego wykorzystania potencjałów tej innowacyjnej koncepcji napędu.

dr Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za prace badawczo-rozwojowe w segmencie Mercedes-Benz Cars

Istotną cechą, odróżniającą od tradycyjnych hybryd, jest akumulator plug-in, który można ładować na stacjach ładowania. W efekcie Vision S 500 plug-in HYBRID jest w stanie pokonać do 30 kilometrów na czysto elektrycznym napędzie. Tryb szybkiego ładowania z mocą 20 kW trwa poniżej 60 minut. W przypadku kompletnie rozładowanego akumulatora ładowanie poprzez zwykłe gniazdko o mocy 3,3 kW trwa około 4,5 h.. Ładowanie jest regulowan…
 

Na kolejnej stronie znajdziesz dalszy opis pojazdu
Vision S 500 plug-in Hybrid i jego dane techniczne,
a także link do artykułu o seryjnym Mercedesie S-500 Plug in Hybrid

Pozostało: 50%



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

mototarget.pl
źródło: Daimler



gazeo.pl 2007-2016 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.