REKLAMA
11.01.2017

Najważniejsze wydarzenia branży LPG w 2016 r.

W kolejnym artykule na temat najważniejszych z punktu widzenia branży LPG wydarzeń w 2016 r. skupiamy się na tematyce powiązanej z autogazem w rozmaity sposób zarówno w kraju jak i za granicą.
REKLAMA

Rekordowo tani autogaz

Ceny paliw 2016fot. gazeo.pl W najlepszym okresie 2016 r. średnia cena LPG stanowiła 35% ceny benzyny, choć na niektórych stacjach autogaz był od niej prawie 3-krotnie tańszy

Ceny autogazu co rok spadają na wiosnę. W 2016 r. zjawisko to mogliśmy obserwować już od początku roku (a nawet od końca 2015) ale w pierwszym notowaniu po zakończeniu kalendarzowej zimy, z 30 marca, średnia ogólnopolska cena litra autogazu osiągnęła rekordowo niski poziom, nienotowany od lat - 1,59 zł. Stawka ta, oscylująca w okolicach 35% ceny benzyny, utrzymała się z niewielkimi zmianami do końca lipca, zapewniając kierowcom nie tylko oszczędności w ujęciu relatywnym, ale też po prostu nominalnie niskie rachunki za tankowanie. Liczymy na powtórkę tej sytuacji w sezonie 2017!

Paryż pozbywa się diesli, preferując samochody zasilane LPG

Kontrole policji w Paryżufot. Prefecture de police Złamanie zakazu poruszania się samochodami z silnikami Diesla jest karane przez francuską policję. Pojazdy zasilane LPG mogą się jeździć bez ograniczeń nawet w okresach alarmów smogowych

Paryż jako jedno z miast szczególnie narażonych na zjawisko smogu stara się wyeliminować ze swych ulic pojazdy z silnikami Diesla, które są jedną z przyczyn jego powstawania. Działania te mają doprowadzić do tego by w 2025 r. pojazdy z silnikami wysokoprężnymi zniknęły z ulic stolicy Francji.

Uruchomienie sieci warsztatów Gas Specialist

Sieć warsztatów LPG Gas Specialist - logofot. Landi Renzo Sieć warsztatów Gas Specialist obejmuje obecnie około 30 serwisów. Docelowo ma ich być 50

W połowie października 2016 r. firma Landi Renzo Polska uruchomiła sieć warsztatów Gas Specialist, która ma zapewnić ogólnopolską obsługę gwarancyjną instalacji gazowych Landi Renzo, LovatoEmmegas oferowanych przez Landi Renzo Polska.

Fuzja Westoprt i Fuel Systems Solutions

Westport i Fuel Systems Solutionsfot. Westport, Fuel Systems Solutions Westport i Fuel Systems Solutions stworzyła globalną spółkę w obszarze paliw alternatywnych łącząc 17 marek branży motoryzacyjnej i przemysłowej

Z początkiem czerwca 2016 r. dwaj giganci - Westoprt i Fuel Systems Solutions produkujący m.in. gazowe układy zasilania do silników spalinowych połączyli swoje siły, co spowodowało, że firmy często konkurujące ze sobą na różnych rynkach stały się częścią jednej globalnej organizacji.

Reaktywacja działalności Koalicji Na Rzecz Autogazu (KNRA)

Logo KNRAfot. KNRA Rok 2016 to okres dużej aktywności Koalicji Na Rzecz Autogazu

W 2016 r. odbyło się kilka bardzo owocnych spotkań Koalicji Na Rzecz Autogazu. Powołano osobę koordynującą działania KNRA. Nawiązano także ścisłą współpracę z organizatorem targów GasShow, dzięki czemu wypracowano dość precyzyjnie plany działania w 2017 r.

Rajdowe mistrzostwo Włoch dla BRC

Lorenzo Granai i Giandomenico Basso - Rajdowi Mistrzowie Włochfot. BRC Lorenzo Granai i Giandomenico Basso - Rajdowi Mistrzowie Włoch w sezonie 2016

Doskonałą promocją dla marki BRC i paliwa gazowego okazał się udział firmy BRC w Rajdowych Mistrzostwach Włoch. Od 2014 r. BRC Racing Team przygotowuje zasilane LPG samochody dla Giandomenico Basso.

Już w pierwszym roku startów ten włoski kierowca zdobył rajdowe wicemistrzostwo Włoch dla BRC. W sezonie 2015 Basso powtórzył swój wyczyn, by w roku 2016 zostać rajdowym mistrzem Włoch.

BRC Racing Team przygotowywał także samochód na Rajd Monte-Carlo dla Roberta Kubicy w 2016 r. Plany BRC przewidują start Giandomenico Basso w Rajdzie Monte-Carlo 2017.

Ustawa z dnia 22 lipca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw

Ustawa z dnia 22 lipca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustawfot. Rządowe Centrum Legislacji Ustawa z dnia 22 lipca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw

Zmiany w prawie energetycznym wprowadzające nowe obowiązki na importerów i producentów różnych paliw, w tym także LPG były dla wielu mediów pretekstem do wieszczenia końca branży związanej z adaptacją samochodów na zasilanie gazowe.

Ustawa reguluje rynek producentów paliw. Podmioty wytwarzające LPG muszą złożyć gwarancje bankowe w wysokości 20 mln zł (po 10 mln za każdy ze składników autogazu). W świetle nowych przepisów producentami stali się także importerzy propanu i butanu. Mieszanie obu składników LPG jest traktowane jak jego produkcja.

I co? I nic. Gaz cały czas kosztuje połowę tego co benzyna.

Gazeo.pl wielokrotnie opisywało i rzetelnie przedstawiało problematykę związaną z nowym prawem energetycznym, tłumacząc, także poprzez wypowiedzi przedstawicieli branży LPG jaki realny wpływ może mieć ono na sektor autogazu.

Wakacje na LPG

Napędzana LPG Skoda Octavia 1.4 TSIfot. gazeo.pl Napędzana LPG Skoda Octavia 1.4 TSI udowodniła, że silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny z instalacją gazową to bardzo opłacalne rozwiązanie

Wakacje 2016 r. to czas, w którym mieliśmy przyjemność przeprowadzić test długodystansowy, zasilanej LPG, Skody Octavii z silnikiem 1.4 TSI o mocy 150 KM w ramach cyklu Wakacje na LPG. Byliśmy pierwszą redakcją, która otrzymała ten samochód do testów.

Był to także pierwszy egzemplarz tego modelu (po fazie testów) dostosowany do zasilania LPG. Octavia 1.4 TSI (150 KM) to także najmocniejszy samochód w historii 10-letniej współpracy Landi Renzo i Skody oraz pierwszy, w którym zadebiutowała nowa listwa wtryskowa Landi Renzo GIRS12.

Zastosowany w silniku 1.4 TSI (150 KM) nowej Octavii system zasilania gazowego to Omegas Direct firmy Landi Renzo, który jest instalacją dotryskową. Jej sterownik oprócz dawkowania LPG w stanie gazowym do kanałów dolotowych silnika steruje także pracą wtryskiwaczy benzynowych, realizując tzw. dotrysk benzyny, zabezpieczający je przed uszkodzeniem. Ilość dotryskiwanej benzyny w czasie całego testu na dystansie ponad 10 tys. km wyniosła średnio 0,5 l/100 km przy zużyciu LPG na poziomie 8,23 l/100 km, co oznacza, że instalacje dotryskowe do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny są tak samo opłacalne jak w przypadku systemów do silników z wtryskiem pośrednim, a ze zużyciem benzyny należy liczyć się w każdym samochodzie, w którym zastosowano alternatywny układ zasilania gazowego.


System GAMOS

Strona startowa wycenainstalacjilpg.gazeo.plfot. gazeo.pl System GAMOS znajduje się pod adresem wycenainstalacjilpg.gazeo.pl

Na koniec coś z naszego podwórka. W zeszłym roku stworzyliśmy aplikację GAMOS, która wspiera pracę warsztatów LPG. System został opracowany po to by w przejrzysty, profesjonalny i atrakcyjny sposób tworzyć wyceny kompletacji instalacji gazowych dla użytkowników, którzy rozważają dostosowanie swych samochodów do zasilania LPG.

W kolejnym artykule na temat najważniejszych wydarzeń 2016 r. w branży autogazu przedstawimy kilka, naszym zdaniem najważniejszych premier samochodowych, które mogą wpłynąć w znacznym stopniu na sektor LPG w Polsce.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski, Piotr Złoty
źródło: informacja własna, Information Market, Prefecture de police, Rządowe Centrum Legislacji, BRC, KNRA, Westport, Fuel Systems Solutions, Landi Renzo



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.