Systemy bezpośredniego wtrysku gazu w fazie ciekłej są genialne w swojej prostocie: nie potrzeba rozprężać LPG, podawać go w okolice zaworów dolotowych za pośrednictwem osobnych wtryskiwaczy ani zasilać silnika z bezpośrednim wtryskiem częściowo benzyną w celu ochrony elementów narażonych na przegrzanie. Wystarczy zaprząc do pracy fabryczną pompę wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze benzynowe i już można zasilać silnik tańszym LPG, i to od momentu uruchomienia. Niby proste, ale trzeba było na to wpaść...
Skoro drzwi zostały raz wyważone, kolejne firmy przechodzą przez nie ze swoimi produktami. Należąca od pewnego czasu do struktur włoskiego koncernu MTM holenderska marka GFI Control Systems opracowała własne rozwiązanie, nazwane EZ LGI (w odróżnieniu od znanego dotychczas EZ SGI, czyli systemu sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej do silników z wtryskiem pośrednim). Na początek przygotowano zestaw umożliwiający konwersję silników 1,6 GDI montowanych w Hyundaiach ix35 i Kiach Sportage. GFI Control Systems nie ma wprawdzie filii w Polsce, ale firma Auto Gaz Holandia oficjalnie importuje produkty tej marki do naszego kraju.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl