W prezentowanym aucie pochodzącym z 2018 r. zastosowano 4-cylindrową, rzędową jednostkę napędową Skyactiv-G 2.0 (PE-VPS) z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Atmosferyczny (wolnossący) silnik o pojemności skokowej 1998 cm³ przy stopniu sprężania 13 osiąga moc maksymalną 165 KM przy 6 000 obr./min. oraz moment obrotowy 210 Nm przy 4 000 obr./min.
Zarówno kadłub jak i głowicę cylindrów silnika Skyactiv-G 2.0 (PE-VPS) wykonano ze stopów aluminium. Na głowicy pracują 2 wałki rozrządu napędzane łańcuchem. Napęd z wałków rozrządu na zawory jest przenoszony za pośrednictwem popychaczy rolkowych znacznie ograniczających tarcie.
Oba wałki rozrządu (zaworów dolotowych i wylotowych) mają możliwość zmiany faz rozrządu - Mazda Dual Sequential Valve Timing (Dual S-VT). Wałek zaworów wylotowych jest sterowany hydraulicznie, natomiast wałek rozrządu zaworów dolotowych elektrycznie, dzięki czemu może on działać przy niskich prędkościach obrotowych silnika (zmniejszając straty powodowane przez recyrkulację spalin (EGR). Dual S-VT niweluje także zjawisko spalania stukowego w czasie pracy z dużymi obciążeniami.
Końcówki wtryskiwaczy benzynowego układu zasilania są wyposażone w 6 otworów, dzięki czemu stworzono lepsze warunki do tworzenia mieszanki.
Kolektor wylotowy 4-2-1 łączy oddzielnie cylindry, w których tłoki są współbieżne (pierwszy i czwarty oraz drugi i trzeci). Dzięki temu w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych silnika fala spalin z jednego cylindra trafiła na zamknięty zawór drugiego cylindra (nie jest zakłócona ich praca).
Silnik Skyactiv-G 2.0 (PE-VPS) ma układ wylotu spalin 4-2-1, który zmniejsza ilość gorących spalin pozostających w komorach spalania. W ten sposób skonstruowany układ wylotu spalin jest stosunkowo długi. By zapobiec ochładzaniu spalin przed dotarciem do katalizatora silnik jest w stanie ją podnieść poprzez opóźnienie zapłonu. Utrzymanie stabilności w procesie spalania przy opóźnionym zapłonie zapewnia komora w tłoku oraz zoptymalizowany układ wtrysku benzyny, który tworzy uwarstwioną mieszankę benzynowo-powietrzną wokół świec zapłonowych.
Samochód ma także bardzo interesujący układ start&stop, określany w Maździe jako i-stop. Wiadomo, że każdy tego typu system służy oszczędzaniu paliwa i zmniejszaniu emisji spalin. Mazda poszła krok dalej. Unieruchomiony przez start&stop silnik ustawia tłoki w odpowiednim położeniu ułatwiającym i przyspieszającym rozruch. Paliwo podawane do cylindra z odpowiednio ustawionym tłokiem uruchamia silnik (przy wspomaganiu rozrusznikiem). W ten sposób czas uruchomienia silnika SkyActiv-G wynosi zaledwie 0,35 s, co było określane przez Mazdę jako najlepszy wynik w branży.
Na wskroś nowoczesny silnik, który zawiera wszystkie wymienione rozwiązania został dostosowany do zasilania LPG z użyciem markowych komponentów Landirenzo. Gazowy układ zasilania składa się z następujących elementów:
Jest to jeden z najważniejszych elementów gazowego układu zasilania, który pozwala na ograniczenie zużycia benzyny w czasie jazdy na LPG do minimalnego poziomu.
Dzięki temu emulatorowi można praktycznie wyłączyć pompę wysokiego ciśnienia benzyny. Jest ona tłoczona ze znacznie mniejszym ciśnieniem, co zmniejsza do minimalnego poziomu zużycie (dotrysk) benzyny w czasie użytkowania pojazdu na LPG.
Zobacz stronę producenta:
LandiRenzowczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl