Mocny samochód wydaje się jeszcze mocniejszy, kiedy za jego osiągi płaci się mniej. O ile to tylko złudzenie, o tyle faktem jest, że chętniej korzysta się z pełnych możliwości silnika, gdy rachunki za paliwo są o połowę niższe. A Audi RS6 naprawdę prowokuje...
fot. Auto-Mar
Spieszmy się kochać V-ósemki - tak szybko odchodzą...4,2 l pojemności skokowej. 8 cylindrów w układzie V. 450 KM mocy, po delikatnym chiptuningu nawet okrągłe 500. Takimi parametrami legitymuje się Audi RS6, rocznik 2004, które trafiło do warsztatu Auto-Mar z Czechowic-Dziedzic w celu zamontowania instalacji LPG. Pod maską znalazł się sprawdzony system z katalogu AC S.A. – STAG-300-8 ISA2, który sprawia, że znaczny apetyt atletycznego silnika łatwiej tolerować. A jest o co walczyć, bo w trybie benzynowym mocarne Audi „spija” 18 l/100 km w cyklu miejskim. Po adaptacji zużycie paliwa wprawdzie rośnie (do 21 l/100 km), ale jego koszt wyraźnie spada: przy obecnych cenach (2,02 zł/l LPG i 4,47 zł/l benzyny) na każdych 100 km płaci się 42,42 zamiast 80,46 zł, a więc w portfelu zostaje 38 zł. Niech ktoś powie, że to się nie opłaca, a nie ręczymy za siebie.
fot. Auto-MarBagażnika pozostało wystarczająco dużo, nawet mimo montażu dużego zbiornikaZ czego ta instalacja?Duże, mocne i żarłoczne silniki wymagają wydajnych komponentów instalacji LPG, by kierowca zawsze miał do dyspozycji pełnię mocy i momentu obrotowego. Dwie listwy wtryskowe STAG AC W01 BFC i dwa reduktory STAG R01 stanęły n
Do przeczytania pozostało: 34% tekstu
Wybrane treści na gazeo.pl, tak jak ten artykuł, są dostępne dla zarejestrowanych Czytelników, którzy wykupili dostęp.
Gazeo.pl to sprawdzone informacje, porady, testy, relacje z targów i bogate kompendium wiedzy o LPG.
Planujesz montaż instalacji LPG? Poznaj dokładnie producentów, najnowsze rozwiązania techniczne i dostępne na rynku instalacje. Zobacz co warto zamontować.
Masz instalację? Lubisz wiedzieć? Bądź na bieżąco z nowościami, przepisami i poradami.
Gazeo.pl - konkretnie o autogazie!