Postęp technologiczny sprawia, że niemożliwe staje się możliwe. Konwersja silnika z bezpośrednim wtryskiem benzyny, kilka lat temu trudna lub niewykonalna, dziś stanowi chleb powszedni warsztatów montujących instalacje LPG. Audi A4 1,8 TFSI to kolejny przykład.
fot. Autogaz Jankowski
Silnika TFSI nie trzeba przed konwersją kropić święconą wodą - poddaje się bez protestówNie takie TSI strasznePierwszych silników Grupy VW z bezpośrednim wtryskiem (z oznaczeniem FSI, czyli bez turbodoładowania) lepiej unikać, ponieważ za bardzo się producentowi nie udały. Jednostki TSI i TFSI też zaliczyły swoje wpadki i choroby wieku dziecięcego, ale w pewnym momencie wolfsburski koncern poradził sobie z wadami wrodzonymi tych silników i dziś okazują się one trwałe i niezawodne. Instalacje gazowe do tego typu jednostek napędowych także przeszły długą drogę i dziś pozwalają ograniczyć dotryski benzyny do minimum.
Montaż pod znakiem ACW widocznym na zdjęciach Audi A4, rocznik 2009, ze 160-konnym silnikiem TFSI o pojemności 1,8 l, zamontowano system ze sterownikiem STAG 400 DPI produkcji białostockiej firmy AC S.A. Technicy warsztatu Autogaz Jankowski z Sierpca, należącego do sieci Autoryzowanych Warsztatów STAG, skompletowali instalację za pomocą komponentów z katalogu
Do przeczytania pozostało: 37% tekstu
Wybrane treści na gazeo.pl, tak jak ten artykuł, są dostępne dla zarejestrowanych Czytelników, którzy wykupili dostęp.
Gazeo.pl to sprawdzone informacje, porady, testy, relacje z targów i bogate kompendium wiedzy o LPG.
Planujesz montaż instalacji LPG? Poznaj dokładnie producentów, najnowsze rozwiązania techniczne i dostępne na rynku instalacje. Zobacz co warto zamontować.
Masz instalację? Lubisz wiedzieć? Bądź na bieżąco z nowościami, przepisami i poradami.
Gazeo.pl - konkretnie o autogazie!