Oferowany od 2022 r. Fiat Tipo Hybrid jest wyposażony w 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny o pojemności skokowej 1 468 cm³, który dysponuje mocą maksymalną 130 KM (96 kW) przy 5 500 obr./min. oraz osiąga maksymalną wartość momentu obrotowego 240 Nm przy 1 850 obr./min.
Silnik jest wyposażony w technologię MultiAir III, która polega na elektrohydraulicznym sterowaniu pracą zaworów dolotowych, co umożliwia regulację momentu i czasu ich otwarcia oraz wzniosu.
W systemie MultiAir III zastosowano wałek rozrządu z nowym profilem krzywek, które pozwalają na otwarcie zaworów dolotowych w czasie suwu wylotu spalin, co zapewnia wewnętrzną recyrkulację spalin. Zmniejsza to temperaturę a zatem przyczynia się do redukcji emisji tlenków azotu i zwiększenia wydajności jednostki napędowej w zakresie obciążeń częściowych. Ponadto nowy profil krzywki pozwala zarządzać efektywnym stopniem sprężania silnika, poprzez kontrolę zamknięcia zaworów dolotowych.
Silnik współpracuje z elektryczną 48-voltową jednostką napędową o mocy 20 KM (15 kW), która jest kontrolowana przez nową 7-biegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów.
Zastosowany w Tipo hybrydowy układ napędowy (mHEV – mild Hybrid Electric Vehicle) jest pierwszym w gamie Fiata rozwiązaniem, które pozwala na jazdę przy użyciu napędu wyłącznie elektrycznego (przy niepracującym silniku spalinowym).
Fiat Tipo Hybrid został dostosowany do zasilania LPG w warsztacie firmy Auto Gaz Śląsk z wykorzystaniem instalacji gazowej ALEX IDEA. Jest to system do konwersji silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny na zasilanie gazowe.
Sterownik ALEX IDEA V 2.0 steruje pracą wtryskiwaczy gazowych i okresowo otwiera wtryskiwacze benzynowe, których końcówki zamontowane w komorach spalania muszą być odpowiednio chłodzone i oczyszczane z produktów spalania. Przepływająca przez nie benzyna spełnia oba te zadania. Z tego powodu każdy silnik z wtryskiem bezpośrednim dostosowany do zasilania LPG zużywa niewielką ilość benzyny.
Przygotowanie paliwa gazowego (zmiana stanu skupienia i utrzymanie odpowiedniego ciśnienia wyjściowego) odbywa się w reduktorze SHARK BFE ADAPT, który także jest produktem firmy ALEX. Reduktor ten w odróżnieniu od tradycyjnych urządzeń tego typu zwiększa ciśnienie wyjściowe gazu przy zwiększaniu obciążenia (np. w czasie przyspieszania). Pozwala to na dostarczanie większej ilości fazy lotnej LPG przy wyższym obciążeniu i prędkości obrotowej silnika.
Paliwo gazowe jest dawkowane do poszczególnych kanałów dolotowych przez wtryskiwacze Super B firmy ALEX, które zostały opracowane właśnie z myślą o stosowaniu w silnikach z wtryskiem bezpośrednim i współpracy z reduktorem SHARK BFE ADAPT.
Wtryskiwacze Super B charakteryzują się dużą szybkością działania, dzięki czemu przy niskich obciążeniach są w stanie dawkować bardzo małe porcje gazu. Po zwiększeniu ciśnienia zasilania (ciśnienia wyjściowego w reduktorze) wydajność wtryskiwaczy Super B rośnie, co nie zmienia ich działania na biegu jałowym, kiedy chodzi o precyzją dawkowania minimalnych porcji gazu.
W prezentowanym Fiacie Tipo zastosowano zamontowany w miejscu koła zapasowego, toroidalny zbiornik LPG, który mieści 44 l autogazu, co zapewnia bardzo sensowny zasięg na gazie.
Fiat Tipo od swojej premiery był oferowany z fabryczną instalacją gazową. Teraz po zmianach w gamie silnikowej, w dobie silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, także można w nim zamontować zasilanie LPG, które niezmiennie, od kilkudziesięciu lat pozwala na dwukrotne ograniczenie (w porównaniu z benzyną) kosztów użytkowania samochodu związanych z paliwem.
Przelicz opłacalność instalacji LPG w swoim aucie w Kalkulatorze gazeo.pl
Opłaca się? Zamów wycenę na stronie Wycena instalacji LPG gazeo.pl
Masz już instalację? Szukasz materiałów eksploatacyjnych lub części? Zamów je w nagaz24.pl
Zobacz stronę producenta:
Tartariniwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl