XF to model przełomowy w najnowszej historii brytyjskiej marki – powstał w czasach, gdy przechodziła z rąk do rąk i był wyrazem zerwania więzów technologicznych z koncernem Ford, do którego Jaguar poprzednio należał. XF przyniósł też rewolucję stylistyczną, zrywając z designem w stylu retro na rzecz nowego języka projektowania. Inna sprawa, że teraz wszystkie Jaguary (przynajmniej sedany) wyglądają niemal tak samo i różnią się właściwie tylko wymiarami, ale to już temat na osobną rozmowę...
Tutaj natomiast przyjrzymy się złowrogo wyglądającemu, czarnemu egzemplarzowi modelu XF, w którym zamontowano instalację gazową marki LPGTECH, ze sterownikiem TECH 328 OBD, emulatorem ciśnienia paliwa Emu-TECH Pb-Pressure-02 i podłączonym na stałe interfejsem Bluetooth, by umożliwić właścicielowi sprawdzanie parametrów pracy instalacji gazowej w czasie jazdy. Cóż, niektórzy kierowcy po prostu lubią wiedzieć więcej. Tyle po stronie „decyzyjnej”, a po „wykonawczej” co? Wydajny reduktor KME Twin (samochód ma 4,2-litrowy silnik V8 o mocy prawie 300 KM) i nie mniej wydajne wtryskiwacze ALEX Barracuda 130. Za aprowizację odpowiadają: przykryty wykładziną zbiornik cylindryczny zamocowany w bagażniku, wielozawór o zwiększonej przepustowości i zawór tankowania pod klapką wlewu benzyny.
Zleceniodawca montażu, wykonanego w warsztacie M.A.K. LPG Solutions z Legnicy, zażyczył sobie przeprowadzenia prac przy aucie w taki sposób, by w nadwoziu powstało jak najmniej dodatkowych otworów. Gdzie się dało, wykorzystano więc istniejącą perforację technologiczną, wiercąc karoserię tylko tam, gdzie było to absolutnie konieczne. Tego typu życzenia klientów wymagają od warsztatu więcej planowania i kreatywności, zmuszając techników do wyjścia poza utarte schematy i zwyczajowe sposoby postępowania. Takie podejście może też skutkować karkołomnym – z punktu widzenia późniejszej obsługi technicznej – umiejscowieniem komponentów instalacji LPG, czyli np. reduktorem w nadkolu czy sterownikiem pod zderzakiem. Tutaj na szczęście dostęp jest bardzo dobry.
Auto poddano po konwersji detailingowi, dzięki czemu prezentuje się nawet lepiej niż kiedy wyjechało z fabryki, w niemałym stopniu za sprawą szerokich felg obutych w niskoprofilowe opony. Koszty bieżące czarny Jaguar (w takim razie może to pantera?) generuje również lepsze, bo wyraźnie niższe niż kiedy opuścił macierzyste zakłady w Coventry. I to bez udziału cudów czy magii, a po prostu za sprawą LPG! Gratulujemy właścicielowi decyzji o konwersji drapieżnego „kociaka”. Z tym autem lepiej nie zadzierać na ulicy, bo może pokazać pazury...
Przypominamy, że dział Warsztaty tworzycie Wy, użytkownicy portalu gazeo.pl i właściciele warsztatów, w których powstają prezentowane przez nas adaptacje. Zachęcamy do dalszego nadsyłania zgłoszeń samochodów na gaz, np. luksusowych, sportowych czy specjalnych, ale też tych popularnych. Pokazujmy razem, że LPG to paliwo, które niczego się nie boi! Czekamy na maile pod adresem redakcji (redakcja@gazeo.pl).
Zobacz stronę producenta:
LPGTECHwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl