Amerykańskie samochody wydają się wręcz stworzone do konwersji na napęd LPG – ich silniki mają absurdalnie wielkie pojemności skokowe i nadmierny apetyt, a przy tym często okazują się niewymagające pod względem technologicznym.
fot. Macar Autogaz
8 wtryskiwaczy, dwa reduktory - sterownik ma komu wydawać poleceniaJeep Grand Cherokee SRT-8 nie tylko nie stanowi w tej kwestii wyjątku, a wręcz służy potwierdzeniu reguły – jego 6,1-litrowa V-ósemka typu Hemi (z półsferycznymi komorami spalania) ze swoimi 426 KM mocy i 569 Nm momentu obrotowego wydaje się bardzo passé w czasach downsizingu i walki o każdy gram CO2 jak o niepodległość, więc montaż instalacji gazowej jest tu nie tylko na miejscu, ale wręcz ociera się o konieczność. Zadanie powierzono częstochowskiemu warsztatowi Macar Autogaz, a efekt widać na załączonych zdjęciach.
Moc mocą, ale już sama pojemność silnika właściwie narzuca montaż dwóch reduktorów, by w warunkach dynamicznego przyspieszania (a „szeroki” zdecydowanie do tego prowokuje) silnik miał zapewniony stały dopływ odpowiednich ilości paliwa. W tym przypadku zastosowano dwa parowniki AC R01 „czerwone”, obsługujące do 250 K
Do przeczytania pozostało: 50% tekstu
Wybrane treści na gazeo.pl, tak jak ten artykuł, są dostępne dla zarejestrowanych Czytelników, którzy wykupili dostęp.
Gazeo.pl to sprawdzone informacje, porady, testy, relacje z targów i bogate kompendium wiedzy o LPG.
Planujesz montaż instalacji LPG? Poznaj dokładnie producentów, najnowsze rozwiązania techniczne i dostępne na rynku instalacje. Zobacz co warto zamontować.
Masz instalację? Lubisz wiedzieć? Bądź na bieżąco z nowościami, przepisami i poradami.
Gazeo.pl - konkretnie o autogazie!