Ford Expedition z najmocniejszym silnikiem (303 KM) trafił pod koniec kwietnia 2013 r. do warsztatu łódzkiej firmy A.R.G. Auto Gaz, która dokonała konwersji silnika na zasilanie gazowe. Domyślacie się dlaczego?
Przed montażem instalacji LPG użytkownik twierdził, że samochód zużywa około 23 l benzyny na 100 km (przy dynamicznej jeździe nawet 28 l/100 km), zatem główny i właściwie jedyny powód konwersji już znamy.
Samochód został dostosowany do zasilania LPG z wykorzystaniem gazowego systemu zasilania firmy BRC. System Plug&Drive dawkuje paliwo gazowe do kanałów dolotowych każdego z ośmiu cylindrów. Zastosowano dwie, 4-sekcyjne listwy wtryskowe, które są zaopatrywane w gaz z największego w ofercie BRC reduktora-parownika Genius Max. System komunikuje się on-line z układem diagnostyki pokładowej OBD, dzięki czemu dostraja się automatycznie do wszelkich zmian zachodzących w czasie jazdy, utrzymując korekty układu benzynowego na niezmienionym w stosunku do zasilania benzyną poziomie.
Do reduktora paliwo trafia z podwieszonego pod samochodem (w miejscu koła zapasowego) zbiornika LPG. Do reduktora zamontowanego w komorze silnikowej LPG w fazie ciekłej przepływa ze zbiornika elastyczną rurką firmy Faro o średnicy 10 mm. Zwiększona średnica rurki zasilającej reduktor jest gwarancją tego, że reduktor otrzymuje tyle paliwa gazowego ile w danej chwili potrzebuje. Wielkość reduktora Genius Max gwarantuje odpowiedni zapas gazu w parowniku nawet w momencie gwałtownego zwiększenia obciążenia silnika.
Instalacja gazowa jest zasilana LPG ze zbiornika firmy STAKO o średnicy 720 mm i wysokości 250 mm. Dysponuje on objętością geometryczną 80 l. Przy tankowaniu wielozawór zbiornika odbija przy 64 l zatankowanego paliwa gazowego. Taka ilość LPG umożliwia przejechanie wielkiemu Fordowi dystansu niecałych 250 km w warunkach ruchu miejskiego. Zużycie LPG wynosi zatem około 26 l/100 km (przy dynamicznej jeździe nawet 30 l/100 km). Niemało, praktycznie tyle samo co w przypadku benzyny, lecz z pewnością ponad dwukrotnie taniej.
Efekt został osiągnięty, a klient jest w pełni zadowolony.
Niewielki przebieg samochodu na gazie rekompensują jeszcze mniejsze odległości pomiędzy stacjami LPG na naszym rynku.
Zobacz stronę producenta:
BRCwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl