Ford ma zwyczaj nadawania swoim amerykańskim SUV-om i crossoverom imion zaczynających się na literę E. Na szczęście od jakiegoś czasu oferuje nie tylko mastodonty pokroju Expedition i Excursion, ale też mniejsze modele, takie jak Edge.
fot. Gaz-Elek
Edge to jeden z niewielu amerykańskich Fordów, po których nie widać na pierwszy rzut oka "zamorskiego" rodowoduFord na krawędzi
Pomijając wszędobylskie Bronco i uterenowione wersje pick-upów arcypopularnej serii F, przygoda Forda ze wszystkim tym, co dziś nazywamy SUV-ami i crossoverami, zaczęła się w pierwszej połowie lat 90. XX w. od modelu Explorer. Rynek okazał się bardzo chłonny, a ponieważ Amerykanie zawsze kochali duże samochody, w następnej kolejności pojawiły się modele większe – ogromny Expedition i monstrualny Excursion. Dopiero później, również pod wpływem kryzysu i drożejącej benzyny, Ford się opamiętał i zaproponował auta mniej przypominające tankowce, w tym stylizowanego bardziej po europejsku Edge'a. W 2015 r. zadebiutowała druga generacja, która rok później zawitała również na Stary Kontynent.
120 KM z 1 l pojemnościPod maską egzemplarza rocznik 2016, którego właściciel zgłosił się do warsztatu Gaz-Elek w celu zamontowania instalacji LPG, pracuje najmniejszy z dostępnych silników – dwulitrowy, czterocylindrowy EcoBoost z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny. Jednostka ta nie jest jednak jakimś tam uł
Do przeczytania pozostało: 38% tekstu
Wybrane treści na gazeo.pl, tak jak ten artykuł, są dostępne dla zarejestrowanych Czytelników, którzy wykupili dostęp.
Gazeo.pl to sprawdzone informacje, porady, testy, relacje z targów i bogate kompendium wiedzy o LPG.
Planujesz montaż instalacji LPG? Poznaj dokładnie producentów, najnowsze rozwiązania techniczne i dostępne na rynku instalacje. Zobacz co warto zamontować.
Masz instalację? Lubisz wiedzieć? Bądź na bieżąco z nowościami, przepisami i poradami.
Gazeo.pl - konkretnie o autogazie!