Jeszcze do niedawna nazwa modelu nie byłaby jedyną różnicą między europejskim a amerykańskim Fordem klasy średniej. Za oceanem kierowcy wolą większe silniki i podczas gdy u nas oferta może kończyć się na czterocylindrowym dwulitrowcu, tam taki sam samochód mógł mieć 3,5-litrową V-szóstkę. Co kraj, to obyczaj, jak mówią, ale globalizacja na spółkę z rosnącymi wymaganiami w zakresie ochrony środowiska robią swoje i dziś także Fusion (w tym przypadku rocznik 2013) ma silnik o pojemności 2 l, z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.
A skoro tak, w warsztacie firmowym A.MAX zamontowano do auta system oparty na sterowniku KING DI 60, czyli podający odparowane LPG do kanałów kolektora dolotowego oraz zarządzający niewielkimi dotryskami benzyny przez umieszczone w komorach spalania fabryczne wtryskiwacze. Jednostka krzesze solidne 240 KM mocy maksymalnej, a więc potrzebuje wydajnych i niezawodnych podzespołów instalacji gazowej, dlatego technicy firmy A.MAX zdecydowali się na reduktor AT13 Antartic z katalogu Tomasetto oraz uznane wtryskiwacze Barracuda marki ALEX, o wydajności 130 l/min.
Tak skonfigurowany zestaw sprawia, że Fusion – zamiast dotychczasowych 12 l benzyny – pali teraz 11 l LPG i 1,5 l benzyny na 100 km. Przy niespełna 33 l pojemności zbiornika (torusa marki Bormech, zamontowanego w miejscu koła zapasowego) oznacza to zasięgi rzędu 300 km na jednym tankowaniu. Chciałoby się mieć do dyspozycji więcej, ale warunki techniczne samochodu nie zawsze na to pozwalają. Taki kompromis to jednak pestka w zestawieniu z oszczędnościami, które dzięki LPG można osiągnąć – pokonanie 100 km „odmienionym” Fordem kosztuje nie 54,48, a 29,58 (22,77 + 6,81) zł (według notowań cen paliw z 17 V 2017 r.). 25 zł na każde 100 km piechotą nie chodzi, a w tym konkretnym przypadku jeździ Fordem Fusion. Życzymy szerokiej drogi!
Zobacz stronę producenta:
Kingwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl