Sequent 32 został pomyślany jako następca znanego i cenionego systemu Sequent 24.11 i w rodzimych Włoszech dostępny jest już od jakiegoś czasu. Polski przedstawiciel BRC, tarnowska firma Czakram, nie rozgłasza jednak wszem i wobec, że nowy produkt można już zamawiać, dlatego wielu montażystów wciąż nie zdaje sobie sprawy z jego istnienia. Łódzki zakład A.R.G. Auto Gaz dotarł jednak do informacji o „trzydziestce dwójce”, zamówił ją i zamontował w Lancii Musa z silnikiem 1,4 o mocy 95 KM. Z jakim skutkiem?
Trudno wydawać opinię tuż po zakończeniu montażu, ale z punktu wykonawczego konwersja wygląda bardzo solidnie. Elementy gazowego układu zasilania (w tym reduktor Genius MB) umieszczono pod maską w taki sposób, że są łatwo dostępne (poza listwą wtryskową z wtryskiwaczami IN03 MY09, ale tu inaczej się po prostu nie dało), co jest plusem z punktu widzenia późniejszej obsługi. O ile jednak dostęp do sterownika nie ma kluczowego znaczenia, o tyle dostęp do złącza diagnostycznego już tak. To ostatnie zostało wyprowadzone na wierzch, a więc podpięcie komputera nie stanowi problemu.
Zawór tankowania umieszczono wygodnie – pod klapką wlewu benzyny, choć skromna ilość dostępnej tam przestrzeni wymusza stosowanie przejściówki przy każdym tankowaniu. Coś za coś. Gaz płynie przez tak zamontowany wlew do toroidalnego zbiornika marki Stako, spoczywającego we wnęce koła zapasowego. Butla ma geometryczną objętość 34 l, a więc użytkowo mieści 27,2 l gazu, co powinno wystarczyć w mieście na ok. 300 km jazdy. Niedużo? Może, ale to głównie za sprawą automatycznej przekładni, która sprawia, że to nieduże przecież auto paliło przed konwersją 8,5 l benzyny na 100 km (w jeździe miejskiej).
Pozostaje kwestia przełącznika rodzaju zasilania. Ten znalazł się po lewej stronie deski rozdzielczej, w pobliżu drzwi kierowcy. Przełącznik to jedna z nowości systemu Sequent 32 – choć wygląda znajomo, ma teraz wbudowany, a nie, jak dotąd, montowany osobno brzęczyk sygnalizujący wyczerpanie się gazu w zbiorniku. Widać go z miejsca kierowcy, pozostaje też w zasięgu ręki, czyli wszystko jest akurat tak, jak powinno. I to tyle – właścicielowi małej Lancii życzymy wielu tysięcy kilometrów bezproblemowej i oszczędnej jazdy, a firmie A.R.G. wielu udanych adaptacji z użyciem systemu Sequent 32.
Przypominamy, że dział Montuj u nas tworzycie Wy, użytkownicy portalu gazeo.pl i właściciele warsztatów, w których powstają niecodzienne adaptacje. Zachęcamy do dalszego nadsyłania zgłoszeń niezwykłych samochodów na gaz, np. luksusowych, sportowych czy specjalnych. Pokazujmy razem, że LPG to paliwo, które niczego się nie boi! Czekamy na maile pod adresem redakcji (redakcja@gazeo.pl).
Zobacz stronę producenta:
BRCwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl