Flota pojazdów zasilanych paliwami gazowymi (LPG i CNG) we Włoszech zwiększyła się w ciągu 10 lat o 117% z 1 322 078 samochodów w 2005 r. do 2 875 788 na koniec roku 2014. Udział pojazdów napędzanych gazowymi paliwami alternatywnymi wzrósł w tym okresie z 3,81 do 7,76%. Wzrost ten jest wynikiem aktywnego wspierania przez władze konwersji samochodów do zasilania paliwami gazowymi oraz zakupu nowych samochodów oferowanych z instalacjami gazowymi.
Największy wzrost procentowy zanotowano wśród samochodów zasilanych gazem ziemnym (142%), choć w liczbach bezwzględnych najwięcej przybyło aut z LPG. W 2005 r. było ich 977 344, w 2010 – 1 752 620, a w 2014 r. już 2 042 120. Stanowi to wzrost o 109%.
Duży procentowy udział samochodów napędzanych CNG wynika ze stałego rozwijania infrastruktury do tankowania tego paliwa. Obecnie we Włoszech jest 1075 stacji sprężania gazu ziemnego, wobec 3650 stacji LPG. Doprowadziło to do rozwoju floty pojazdów zasilanych CNG z 344 734 w 2005 r., poprzez 660 174 w 2010 r. do 833 668 na koniec roku 2014.
Najwięcej samochodów zasilanych paliwami gazowymi jest użytkowanych w regionie Emilia Romania. Po jego drogach porusza się 476 185 pojazdów napędzanych LPG i CNG, które stanowią 17,29% wszystkich pojazdów. Na drugim miejscu pod względem liczby samochodów gazowych znajduje się Lombardia (361 986) i Veneto (303 543), choć procentowy udział jest większy w Marche (16,73%) i Umbrii (10,95%).
Najmniej samochodów gazowych (poniżej 4%) jeździ na Sycylii i Sardynii, w regionie Trydentu-Górnej Adygi, Kalabrii, Friuli-Wenecji Julijskiej i Dolinie Aosty.
W zakresie samochodów LPG dominuje Lombardia (297 174 pojazdy), Emilia Romania (271 266) i Veneto (215 701). Ponad 200 tys. samochodów LPG jeździ po drogach Kampanii, Piemontu i Lacjum.
Według Konsorcjum Ecogas udział pojazdów gazowych ma cały czas duży potencjał rozwoju, szczególnie, że struktura rynku we Włoszech temu sprzyja. Duża liczba samochodów benzynowych spełnia normę co najwyżej Euro 3 i najprostszym sposobem na poprawienie ich wskaźników emisyjnych jest konwersja na zasilanie LPG lub CNG.
Nowoczesne gazowe układy zasilania pozwalają konwertować samochody hybrydowe i wyposażone w silniki Diesla, a w dalszej perspektywie pojawią się systemy pracujące w oparciu o odnawialne paliwa gazowe czyli biometan i biopropan.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl