Ford ogłosił, że zmienia podejście w swojej globalnej strategii odnośnie ekologicznych i ekonomicznych napędów jutra. Nie będzie już jednej drogi (np. samych hybryd albo tylko modeli „na baterie”), ale różnorodność, ponieważ w różnych częściach świata kierowcy dysponują odmiennymi możliwościami i to, co dla jednych stanowi rozwiązanie idealne, może zupełnie nie spełniać oczekiwań kogoś innego i vice versa. „Błękitny owal” postanowił uelastycznić ofertę i dopasować się do klientów zamiast kazać im się dopasowywać do swojej gamy modelowej. Niby oczywiste, a jednak dopiero dziś ktoś zdał sobie sprawę, że właśnie tak należy postępować.
Najważniejsze jednak, że na mapie alternatywnych napędów Forda znalazło się również miejsce dla autogazu. LPG jest częścią strategii nazwanej „power of choice”, w ramach której każdy będzie mógł dobrać rodzaj zasilania najlepiej dopasowany do własnych wymagań. Wśród dostępnych technologii znajdą się oprócz naszego faworyta nowe, oszczędne silniki benzynowe EcoBoost, wydajne jednostki wysokoprężne, hybrydy (z coraz większym udziałem tych doładowywanych z gniazdka), modele w pełni elektryczne oraz zasilane różnego rodzaju paliwami alternatywnymi, w tym gazem ziemnym czy bioetanolem.
Ford nie próbuje przy tym oszukać siebie ani innych twierdzeniem, że poczciwe silniki spalinowe znikną w krótkim czasie z rynku. Wręcz przeciwnie, jeszcze długo będą dominować nad zupełnie nowymi rozwiązaniami technologicznymi, co najwyżej „żywiąc” się innymi niż dotąd, bardziej przyjaznymi dla środowiska paliwami. Staną się także wydajniejsze niż dotąd dzięki zastosowaniu technik obniżających poziom spalania i emisji szkodliwych i niepożądanych substancji. Ich kariera wydaje się tym bardziej niezagrożona, że koncern założony przez Henry'ego Forda nie planuje zasypywać wszystkich rynków hybrydami, autami typu EV i zasilanymi alternatywnie naraz, lecz precyzyjnie dobierać konkretne propozycje do zwyczajów i możliwości nabywców. Jest więc cień szansy i nikłe światełko nadziei, że na polskim rynku modele takie jak Focus Electric czy Mondeo Energi będą w nie tak odległej przyszłości promowane znacznie mniej niż modele z fabrycznymi instalacjami gazowymi, od lat dostępne tuż za miedzą, czyli w Niemczech, ale również we Włoszech czy Holandii. Ford tłumaczy, że jest obecny tam, gdzie istnieje odpowiednia infrastruktura, ale w takim razie co trzyma markę z dala od Polski (przynajmniej w kontekście LPG)? Najwyższy czas na zmiany!
„Błękitny owal” zapowiada, że będzie rozszerzać „portfel napędów” w miarę rozwoju kolejnych technologii, m. in. w miarę upowszechniania się systemów zasilania opartych na wodorze. Nas jednak interesuje to, co tu i teraz, a więc trzymamy za słowo i czekamy na realizację nowego podejścia. Gdyby jeszcze udało się połączyć nowy, trzycylindrowy, jednolitrowy silnik EcoBoost z bezpośrednim wtryskiem gazu (oczywiście w fazie ciekłej), byłoby idealnie, ale na razie nie dzielmy skóry na niedźwiedziu, powściągnijmy pobożne życzenia i czekajmy na rozwój wydarzeń. Oby rzeczywistość przerosła nasze najśmielsze oczekiwania!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl