W momencie debiutu GT-R serii R35 Japończycy byli tak dumni ze swego dzieła i przekonani o jego doskonałości, że bez kozery sami ochrzcili samochód mianem doskonałego i „nietuningowalnego”. Ponieważ jednak nigdy nie brakowało maniaków skłonnych do dalszego rasowania nawet najbardziej ekstremalnych maszyn (nawet Ferrari Enzo wydaje się niektórym za „grzeczne” w wydaniu seryjnym), na rynku szybko pojawiła się znaczna liczba zestawów podnoszących osiągi i poprawiających - bardzo dobre skądinąd - właściwości jezdne „Godzilli”. Jednym z nich, niebezpiecznie zbliżającym się do granicy zdrowego rozsądku, jest propozycja Switzera. Pakiet P800 to opcja zakładająca podniesienie mocy do 800 KM - absolutny limit, powyżej którego trzeba by wymieniać układ przeniesienia napędu i zastosować paliwo wyścigowe. Albo...
Albo etanol, który również skrywa potencjał do podwyższania „poweru”, a przy tym jest łatwiej dostępny i tańszy niż wysokooktanowa benzyna używana w sporcie. Przynajmniej w Ohio, skąd pochodzi Switzer Performance - tam mnogość pól kukurydzy sprawia, że E85 staje się całkiem rozsądną alternatywą. I to nie tylko finansową, ale również ekologiczną, ponieważ podczas spalania paliwa alkoholowego do atmosfery uwalnianych jest znacznie mniej szkodliwych związków niż podczas zasilania silnika tradycyjnymi „napojami”. Nie obyło się bez pewnych modyfikacji układu paliwowego, w tym znacznego powiększenia wtryskiwaczy (aby mogły poradzić sobie z wydajnym przepompowywaniem zużywanego w większych ilościach etanolu), ale poza tym nie ingerowano w konstrukcję silnika.
Co innego sprzęgło i przekładnia, które mogłyby skapitulować wobec działających na nie ogromnych przeciążeń. W celu znalezienia optymalnego i wystarczająco wytrzymałego rozwiązania, Amerykanie zwrócili się do nowozelandzkiej firmy Dodson Motorsports. Efekt - po kilku miesiącach pracy opracowano większe sprzęgło i mocną skrzynię, która zapewnia ponoć „potwornemu” Nissanowi płynną zmianę przełożeń niezależnie od prędkości. A skoro o prędkości mowa, Switzer nie ujawnia niestety zbyt wielu danych o osiągach, oprócz tego, że przyspieszenie od 60 do 130 mil na godzinę (ok. 100-210 km/h) zajmuje niespełna 6 s. O żesz ty w mordę... Za kluczowe w tym wypadku utrzymanie pojazdu w torze jazdy (i na ziemi!) odpowiada karbonowy pakiet aerodynamiczny, regulowane zawieszenie o 3 zakresach pracy oraz 20-calowe felgi BBS, szersze o cal od seryjnych.
Jak widać, nie ma samochodów za mocnych lub za szybkich. Koniec wojny na konie mechaniczne, wbrew pobożnym życzeniom zagorzałych fanów ekologii, wcale nie jest bliski. Przed palpitacją serca uchroni ich zapewne jednak wiadomość, że rakietowe osiągi można uzyskiwać wykorzystując czystsze rodzaje paliw. Kto wie, może nawet szef Greenpeace nie wstydziłby się, gdyby zobaczono go za kierownicą Nissana GT-R E900 po zastrzyku witaminowym zafundowanym mu przez tunerów Tyma Switzera...
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl