Produkcja energii bez konieczności wydobywania surowców z trzewi Ziemi stanowiła marzenie i dążenie ludzkości od czasów wynalezienia koła. Dzięki rozwojowi technologii pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych, ten sen dziś się spełnia, a wręcz pozwala przetwarzać elektryczność w gaz. W wodór, dokładniej rzecz biorąc. Cała instalacja działa dosyć prosto: z wiatru produkuje się prąd, ten zaś wykorzystuje do elektrolizy wody. W rezultacie można uzyskać do 360 m3 wodoru na godzinę. A co robić z tym wodorem? Ograniczeniem jest tylko wyobraźnia...
Wodór wytwarzany nowatorską drogą przez firmę E.ON jest wpuszczany do linii przesyłowych gazu ziemnego, wzbogacając go i czyniąc bardziej przyjaznym dla środowiska. Trudno mówić, by powstawał w ten sposób hytan, czyli mieszanina wodoru i metanu z prawdziwego zdarzenia, bowiem tego pierwszego jest zbyt mało, ale kiedy podobnych instalacji ruszy w przyszłości więcej, sytuacja energetyczno-ekologiczna Europy i świata diametralnie się zmieni. Wodór to paliwo, którego można używać praktycznie bezkarnie, ponieważ z jego spalania powstaje głównie para wodna. Stosować zaś go można wszechstronnie: w ogrzewnictwie, przemyśle i do napędu pojazdów (zarówno spalinowych, jak i tych z ogniwami paliwowymi).
Obiekt w Falkenhagen nieprzypadkowo powstał właśnie w tym miejscu. Wiatru jest tu zawsze pod dostatkiem, infrastruktura gazowa odpowiednio rozwinięta, a firma E.ON ma w okolicy centrum zarządzania. Czy tak będzie wyglądać przyszłość energetyki? I czy rozwój technologii power-to-gas (P2G) ma szansę przedłużyć żywot tradycyjnego silnika cieplnego? Biorąc pod uwagę jego marną – przynajmniej w porównaniu z motorami elektrycznymi – sprawność, jego los wydaje się przesądzony, ale może przynajmniej moglibyśmy za jakiś czas konwertować samochody na napęd wodorowy tak, jak dzisiaj robimy to z użyciem LPG. Frapująca perspektywa...
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl